جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

معرفی 13 ابزار رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی

ابزار تحقیق کلمات کلیدی
آنچه در این پست می خوانید

معرفی 13 ابزار رایگان و غیر رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی، منحصر به فرد در رابطه با تحقیق کلمات کلیدی که به آنها نیاز دارید. ممکن است از قبل ابزار های پولی و رایگان مورد علاقه خود را برای جستجوی کلمات کلیدی برای سئو یافته باشید. اما بهتر است این ابزار های منحصر بفرد تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی کمک شایانی در زمینه سئو می کند.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید این است که از تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی به نفع تولید «محتوای عالی» غفلت کنید. مطلب بزرگ ترین اشتباهات در تحقیق کلمات کلیدی سئو را حتما بخونید. با استفاده از این اطلاعات، می‌ توانید محتوای مرتبطی تولید کنید که مشتریان را وادار کند روی آن کلیک کرده و تبدیل کنند.

به طور خلاصه، تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی، کلماتی را که بیشترین اهمیت را برای اهداف وب سایت شما دارند، تعیین می کند.

با توجه به محبوبیت گوگل، بیشتر متخصصان سئو ابتدا به Google Keyword Planner و ابزار های مرتبط با آن روی می‌ آورند. که استفاده از آن‌ ها ممکن است محدود یا دشوار باشد اما چندین ابزار رایگان در زمینه تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی در بازار موجود است. در ادامه به معرفی این ابزار ها می پردازم:

TagCrowd

ابزار TagCrowd یکی از بهترین ابزار های رایگان تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی در زمینه سئو است. فراوانی کلمات کلیدی یکی از تمرکز های مهم سئوی درون صفحه است. چنانچه کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهید، اما از آنها به صورت پراکنده استفاده می کنید، در رتبه بندی آن کلمات کلیدی با مشکل مواجه خواهید شد. از سوی دیگر، پر کردن کلمات کلیدی در صفحه‌ای با فرکانس بسیار بالا ممکن است باعث شود گوگل گمان کند از تکنیک کلاه سیاه استفاده می کنید و شما را جریمه کند. می توانید از TagCrowd برای تعیین فراوانی بهینه کلمه کلیدی برای یک موضوع با بررسی مقالات رقیب استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی:

  • رابط کاربری مناسب برای مبتدیان.
  • پشتیبانی از تجزیه و تحلیل سئوی رقبا

روش های متعدد برای افزودن محتوا:

  • آپلود یک فایل.
  • URL صفحه وب را وارد کنید.
  • متن صفحه را جایگذاری کنید.

قیمت: رایگان

Keywords Everywhere

ابزار Keywords Everywhere یک ابزار برای تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی است که کلمات کلیدی را از بین محبوب ترین ها پیشنهاد می دهد. امکان افزودن این ابزار به صورت افزونه برای فایرفاکس و کروم است وجود دارد.

2 4

ویژگی های کلیدی:

  • داده‌ ها را از ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی مانند Ubersuggest، Answer the Public، Google Search، Google Analytics، Search Console، و Moz Open Site Explorer جمع‌ آوری می‌کند.
  • اطلاعات اولیه اما ارزشمند را ارائه می‌دهد (حجم جستجوی کلمه کلیدی و هزینه به ازای هر کلیک)
  • امکان مشاهده داده ها به صورت اکسل، پی دی اف و csv وجود دارد.

این ابزار در دونسخه رایگان و پریمیوم ارائه می شود. شما می توانید با پرداخت 10 دلار 100000 اعتبار در نسخه پریمیوم دریافت کنید.

MerchantWords

ابزار MerchantWords یکی از بهترین ابزار های رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای سئو است. داده‌ های بیش از یک میلیارد جستجوی آمازون را جمع‌ آوری می‌کند تا فهرستی از عبارات کلیدی مرتبط را برگرداند.

ویژگی های کلیدی:

  • بینش‌ های عملی بازار با استفاده از داده‌ های بیش از یک میلیارد جستجوی آمازون در سراسر جهان.
  • حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی با کمک داده‌های کلمات کلیدی گوگل.
  • جستجو های نامحدود و دانلود CSV.
  • پشتیبانی خدمات مشتری 24 ساعته. بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای مشاغل تجارت الکترونیک

قیمت: رایگان با ویژگی‌های محدود.

شما می توانید با پرداخت 35 دلار در ماه (برای داده های ایالت متحده امریکا) و 149 دلار (برای داده های جهانی) از نسخه پریمیوم استفاده کنید.

Keysearch

keyPNG

ابزار Keysearch یک ابزار رایگان و قدرتمند برای تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی است. که به شما کمک می کند ترافیک ارگانیک را دریافت کنید و فرصت های بالقوه بک لینک را پیدا کنید. این ابزار همچنین دارای ابزار های تحقیق کلمات کلیدی برای یوتیوب و پینترست است.

ویژگی های کلیدی:

  • جستجوگر دشواری کلمات کلیدی.
  • ردیاب رتبه.
  • بازبینی کننده بک لینک.
  • تحلیلگر ممیزی وب سایت.
  • تحلیل رقابتی.

این ابزار نیز در دو نسخه رایگان با ویژگی های محدود و پریمیوم ارائه می شود. شما میتوانید با پرداخت 17 دلار در ماه از ویژکی های نسخه پریمیوم بهره مند شوید.

Keyword.Guru

ابزار Keyword.Guru یک ابزار تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی غیر معمول است. که نتایج موتور های جستجوی برتر (گوگل، یاهو، بینگ) و سایت‌های تجارت الکترونیک (آمازون، eBay) را گردآوری می‌کند. این ابزار، فرکانس کلمه کلیدی را نشان نمی دهد، بلکه رایج ترین نتایج جستجوی کلمه کلیدی را به سرعت برمی گرداند و نتایج جستجوی کلمه کلیدی را در زمان واقعی نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید:  بهترین ابزارهای رایگان سئو برای افراد مبتدی

ویژگی های کلیدی:

  • داده‌ های جستجو را از موتور های جستجوی برتر (گوگل، یاهو، بینگ) و وب‌ سایت‌ های تجارت الکترونیک (Amazon، eBay) تجزیه و تحلیل می‌ کند.
  • داده‌ های نتایج جستجو را در زمان واقعی ارائه می‌ دهد.
  • متداول‌ ترین جستجو ها را به سرعت نشان می‌ دهد.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تحقیق کلمات کلیدی در زمان واقعی، این ابزار در دو نسخه رایگان با ویژگی های محدود و پریمیوم ارائه می شود. شما میتوانید با پرداخت 5 دلار در ماه از ویژگی های نسخه پریمیوم بهره مند شوید.

GetKeywords

ابزار GetKeywords یک ابزار رایگان و غیر معمول تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی است که به سئوی محلی پاسخ می دهد. GetKeywords از امکان اعمال فیلتر هایی برای محدود کردن نتایج جستجو به کشورها، استان ها و شهرها برخوردار است. همچنین معیارهایی که معمولا در ابزارهای مشابه رایگان در دسترس نیستند را در نظر می گیرد. به همین دلیل یکی از قدرتمند ترین ابزارهای رایگان تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی در زمینه سئو است.

3 4

ویژگی های کلیدی:

  • فیلتر ها برای محدود کردن نتایج کلمات کلیدی برای مکان‌ های جغرافیایی.
  • گروه‌ بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو – تجارت الکترونیک، جستجو های مرتبط با ویدیو، و جستجو های مبتنی بر سؤال.
  • مکان‌ های ترافیکی برتر هر کشوری را که تایپ می‌ کنید، همراه با تفکیک ترافیک تلفن همراه و دسکتاپ را نشان می‌ دهد.
  • نرخ پرش کلی را برای SERP مربوطه نشان می دهد – بنابراین می دانید که آیا باید کلمه کلیدی را در نظر بگیرید یا خیر.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی محلی

این ابزار در دو نسخه رایگان با امکان جستجوی نامحدود و پریمیوم ارائه می شود. شما میتوانید با پرداخت 24 دلار در ماه از ویژکی های نسخه پریمیوم بهره مند شوید.

QuestionDB

چنانچه به دنبال ایده های موضوع وبلاگ هستید، QuestionDB بهترین گزینه شما است. این ابزار رایگان تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی برای سئو، ایده های کلمات کلیدی را از سوالات مطرح شده در وب سایت هایی مانند Reddit و Quora استخراج می کند.

ویژگی های کلیدی:

  • سوالات مربوطه را برای کلمه کلیدی وارد شده از وب سایت های پرسش و پاسخ پیدا می کند.
  • پایگاه داده سوالات را برای کلمات کلیدی مرتبط تجزیه و تحلیل می کند.
  • منابعی را برای تهیه محتوای مرتبط برای وبلاگ ها ارائه می دهد.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد پست های وبلاگ آموزنده

این ابزار نیز در دو نسخه رایگان با ویژگی های محدود و پریمیوم ارائه می شود. شما میتوانید با پرداخت 7 دلار در ماه از ویژگی های نسخه پریمیوم بهره مند شوید.

Soovle

ابزار Soovle یک ابزار رایگان تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی برای سئو است که هم به عنوان ابزار کلمه کلیدی و هم به عنوان تولید کننده کار می کند. این ابزار به کاربران کمک می کند کلمات کلیدی را در چندین وب سایت محبوب مانند YouTube، eBay، Amazon و Wikipedia پیدا کنند. همانطور که چند عبارت جستجو را تایپ می کنید، Soovle به صورت خودکار عباراتی را تکمیل می کند تا به شما کمک کند ایده های خود را گسترش دهید.

ویژگی های کلیدی:

  • عبارات را با توجه به هر پلتفرم ایجاد می کند.
  • جستجو های نامحدود.
  • تولید کننده ایده.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تجارت الکترونیک یا مشاغل با کانال های متعدد که به دنبال ایده های کلمه کلیدی هستند.

قیمت: رایگان

Keyword Tool Dominator

ابزار Keyword Tool Dominator پایگاه‌های داده‌ای را از هشت تا از بزرگترین وب‌ سایت‌ ها (Amazon، Bing، eBay، Etsy، Google، Google Shopping، Walmart و YouTube) وارد می‌ کند تا آخرین کلمات کلیدی پرطرفدار را تعیین کند. نکات منفی Keyword Tool Dominator شامل عدم تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و محدودیت دو کلمه کلیدی در روز در نسخه رایگان است.

keywordtooldominator

ویژگی های کلیدی:

  • جستجوی نامحدود کلمه کلیدی در زمان واقعی (در نسخه پریمیوم).
  • پیشنهادات نامحدود کلمه کلیدی – از جمله کلمات کلیدی دم بلند.
  • رتبه بندی کلمات کلیدی.
  • گزارش های صادراتی.
بیشتر بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اهداف و تکنیک‌ های بازاریابی دیجیتال

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابان چند کاناله

این ابزار نیز در دو نسخه رایگان با ویژگی های محدود و پریمیوم ارائه می شود. شما میتوانید با پرداخت 49.99 دلار از ویژگی های نسخه پریمیوم بهره مند شوید.

داده های جستجوی گوگل

بسیاری از مبتدیان انبوهی از داده های کلمات کلیدی را که از طریق گوگل در اختیارشان قرار می گیرد فراموش می کنند.

ویژگی های کلیدی:

  • تکمیل خودکار: پیشنهادات جستجو را به اشتراک می‌گذارد که شامل نسخه‌ های طولانی و گوناگون کلمه کلیدی اصلی شما بر اساس داده‌ های واقعی کاربر است.
  • افراد همچنین می‌پرسند: سؤالاتی را که جستجوگران درباره کلمه کلیدی شما می‌ پرسند به اشتراک می‌ گذارد.
  • جستجو های مرتبط: جستجو هایی را نشان می‌ دهد که لزوماً شامل کلمات دقیقی با کلمه کلیدی اصلی که تایپ کرده‌ اید نیستند، اما از نظر معنایی مرتبط هستند. این جستجو ها موضوعات مرتبطی را نشان می دهد که ممکن است بر اساس آنچه کاربران علاقه مند به یادگیری هستند، در مقاله شما مطرح شوند.

بهترین ابزار تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی برای همه کاربران

قیمت: رایگان

AlsoAsked

ابزار AlsoAsked یک ابزار تحقیقاتی کلیدواژه فریمیوم است که حول محور داده های درخواست مردم از گوگل نیز متمرکز شده است. هنگامی که برای مثال کلمه کلیدی seed را وارد می کنید، AlsoAsked روابط بین موضوعات را با تصاویر مفید پیشنهاد می کند.

همچنین می‌توانید داده‌ ها را به‌صورت فایل‌های CSV. یا PNG. دانلود کنید. ابزار AlsoAsked مشابه AnswerThePublic است که هر دو زمینه اضافی را برای داده های گوگل فراهم می کنند و AnswerThePublic به طور خاص بر روی داده های تکمیل خودکار تمرکز می کند.

4 3

ویژگی های کلیدی:

  • کلمات کلیدی مرتبط را نشان می دهد.
  • روابط کلید واژه را به تصویر می کشد.
  • امکان ذخیره داده های کلمه کلیدی به صورت فایل های CSV. یا PNG. وجود دارد.

بهترین ابزار تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی برای پی بردن به نیاز مخاطب و ارتباط موضوعاتاین ابزار نیز در دو نسخه رایگان با ویژگی های محدود و پریمیوم ارائه می شود. شما میتوانید با پرداخت 49 دلار در ماه از ویژگی های نسخه پریمیوم بهره مند شوید.

StoryBase

ابزار StoryBase یک ابزار ممتاز تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی است. که بر جزئیات دقیق در مورد هدف جستجو و ویژگی های جستجوگر تمرکز می کند. این ابزار، یک ابزار عالی برای برند هایی است که می خواهند با ایده آل ترین مخاطبان هدف خود در جستجو ارتباط برقرار کنند. StoryBase نقاط داده مختلف را با هم ترسیم می کند تا به شما کمک کند تا ارتباط آنها را سریعتر درک کنید.

ویژگی های کلیدی:

  • ابزار نرخ کلیک (CTR).
  • نقشه های گرمایی.
  • ادغام کنسول جستجوی گوگل.
  • ابزار های عملکرد کلمات کلیدی.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای برند هایی که می خواهند به مخاطبان هدف خود متصل شوند.

قیمت: از 49 دلار در ماه شروع می شود.

Keyworddit

ابزار Keyworddit، یک ابزار رایگان تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی است که توسط Reddit ساخته شده است و فرصت دیگری را برای بهینه سازی تحقیقات کلمات کلیدی خود از نظر ارتباط با مخاطبان هدف ارائه می دهد. Keyworddit معدنی برای ایده ها است. این ابزار با طرح سوالاتی که اغلب در Reddit پرسیده می شود می  تواند به شما کمک کند. به خاطر داشته باشید که حجم جستجو بر اساس داده‌ های جستجوی گوگل است، نه داده‌ های جستجوی ردیت.

ویژگی های کلیدی:

  • محبوب ترین جستجوها را در Reddit پیدا می کند.
  • موضوعاتی را که مخاطبان شما بیشتر به آنها علاقه دارند را می یابد.

بهترین ابزار تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی برای برندهایی که قصد دارند در Reddit بازاریابی کنند.

قیمت: رایگان

از آنجایی که گوگل مرتباً الگوریتم خود را به‌روزرسانی می‌کند، منطقی نیست که به داده‌ هایی که صرفاً از ابزار های سئو گوگل جمع‌ آوری شده‌اند تکیه کنیم. ابزار های رایگان و غیر رایگان زیادی برای تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی در زمینه سئو وجود دارد. در حالی که ابزار های غیر رایگان بیشترین داده را با ساده ترین مسیر برای کشف آن ارائه می دهند. اما ابزار های رایگان همچنان می توانند بسیار کارآمد باشند.

دوست دارید با ابزارهای سئو حرفه ای کار کنید؟!

کلاس و دوره های آموزش سئو من را در وب آنجل دنبال کنید تا به یک متخصص تبدیل شوید.

حامد مهدی زاده
حامد مهدی زاده
حامد مهدی زاده هستم، یکی از کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ در ایران. با بیش از 15 سال سابقه کار، هدفم این است که با استفاده از تجربیات و مهارت‌هایی که به دست آورده‌ام، اثری ماندگار در حوزه کاری خود بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *