مشاوره راه اندازی کمپین تبلیغاتی

مشاوره صحیح برای اجرای تبلیغات در کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا علاقه مشتریان ایده آل خود را جلب کنید. می‌توانید روش‌های سنتی آزموده‌شده، مانند بیلبوردها یا تبلیغات روزنامه‌ها را امتحان کنید، اما تبلیغات دیجیتال می‌تواند فرصت‌های بیشتری را باز کند. اگر در نظر دارید تبلیغات را اجرا کنید، مهم است که بدانید چگونه از آنها به طور موثر استفاده کنید تا بهترین بازده سرمایه و یا بازگشت نرخ سرمایه خود را داشته باشید.

چرا برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی نیاز به مشاوره داریم؟

چرا برای بلند شدن هواپیما و اوج گرفتن آن در آسمان به سوخت نیاز داریم؟! بله! راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی مستلزم یک مشاور باتجربه و متخصص است که همانند سوخت هواپیما برای شما عمل میکند، حال این سوخت باکیفیت باشد یا نه تاثیرش را در امنیت پرواز خود حس خواهید کرد! ما فقط فلان برند را میبینیم که به به اوج فروش و رو به بزرگتر شدن است، اما ده ها و یا صدها کسب و کار دیگر را نمیبینیم که بعد از مدتی تمامی سرمایه خود را از دست داده اند! لطفا در تصمیم گیری های خود اینستنت گریفیکیشن نباشید!

برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی نیاز به مشاوره داریم

برخی از مزایای استفاده از مشاور تبلیغات دیجیتال برای کسب و کار شما:

کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال می‌توانند بازاریابی شما را به سمت کانال‌ها یا اطلاعات جمعیتی خاص هدف قرار دهند تا زمان را برای نمایش تبلیغات به افراد نامناسب تلف نکنید. رقبای شما به احتمال زیاد از تبلیغات استفاده می کنند، بنابراین گنجاندن آنها در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما می تواند به حفظ سطح بازی کمک کند. اگر در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که مشتریان ایده‌آل شما در آن زمان می‌گذرانند نیز فعال هستید، تبلیغات آنلاین می‌تواند به تقویت آگاهی از برند کمک کند. بازاریابی با تبلیغات دیجیتال به شما امکان می دهد تا چیزهای مختلف را امتحان کنید و برخی از تست های A/B را انجام دهید تا ببینید کدام نوع از کمپین ها بهترین کار را دارند. زمانی که افراد منطقه شما به دنبال «مشاور مالی نزدیک من» یا «مشاور مالی + کد پستی» هستند، تبلیغات محلی می‌توانند به کسب و کار شما رونق بخشند. اما زمانی که مشاوره تبلیغات دیجیتال به درستی انجام شود می‌تواند به ایجاد یک جریان ثابت از سرنخ‌های جدید برای کسب‌وکارتان کمک کند تا بتوانید این هزینه‌ها را در طول زمان جبران کنید.

موسس و مدیر عامل شرکت آمازون میگوید: بهترین تبلیغات همان چیزی است که از سوی مشتریان شنیده می‌شود. – جیف بزوس

برخی از تجربیات موفق من

اعتـماد شما بزرگترین افتخار است ...

alo
ofogh 1
azp 1
khabars
elna
channels4 profile
logo
d
از تماس با من پشیمان نخواهید شد
contact form
حامد مهدی زاده در شبکه های اجتماعی

نکات مهم برای ایجاد کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی فرصتی عالی برای ترویج برند و محصولات شما و یا نمایش داستان شما است. اما چگونه می‌توان مطمئن شد که این کمپین به حداکثر اثربخشی خود می‌رسد؟ از تعیین اهداف تا اندازه‌گیری عملکرد، به شما چند مرحله اساسی برای ایجاد یک کمپین که به طور مثبت بر مصرف‌کنندگان شما و کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد، ارائه خواهم داد.

نکته شماره 1 – هدف خود و بازار خود را بشناسید

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی بدون تعیین اهداف، مانند تیراندازی با کمان با چشم‌های بسته است. برای شروع، به شخصیت‌هایی که می‌خواهید از طریق کمپین خود به آن‌ها دسترسی پیدا کنید فکر کنید. بر اساس پروفایل مشتری ایده‌آل خود، نیازهای آن‌ها، رابطه آن‌ها با برند شما، عادات مصرف آن‌ها و غیره را شناسایی کنید. حالا شما هدف اصلی خود را پیدا کرده‌اید.

در ادامه، اهداف اصلی و سپس اهداف ثانویه خود را شناسایی کنید – کسانی که می‌توانند به عنوان حامیان برند نقش ایفا کنند. برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق، باید قوانین اساسی بازاریابی را پیروی کنید. موقعیت رقبا را تحلیل کنید و با روندهای کنونی به‌روز باشید تا از انتشار تبلیغات خود بیشترین بهره را ببرید.

نکته شماره 2 – تعیین اهداف تبلیغاتی و شاخص‌های عملکرد

مهم نیست که چه پیامی را می‌خواهید انتقال دهید، باید همیشه یک یا چند هدف را دنبال کند. این اهداف سپس باید با استفاده از شاخص‌ها ارزیابی شوند. این اساس هر استراتژی ارتباطی است. به طور کلی، سه هدف اصلی وجود دارد:

  • شناخت برند یا محصول: مثال‌هایی از شاخص‌های اندازه‌گیری شامل آگاهی از برند، تاثیر تماس، نسبت دادن به برند و غیره است.
  • ایجاد علاقه به برند یا محصول: مثال‌هایی از شاخص‌های اندازه‌گیری شامل جذابیت، در نظر گرفتن، تصویر، ارتباط و غیره است.
  • اقدام یا واکنش مخاطب: مثال‌هایی از شاخص‌های اندازه‌گیری شامل قصد خرید، قصد بازدید از فروشگاه و غیره است.

هدف خود را به عنوان قطب‌نمای کمپین خود تصور کنید. این به شما کمک می‌کند در ابتدای کار راهنمایی بگیرید و شما را در طول کمپین راهنمایی کند. برای تعریف هدف خود، می‌توانید از روش SMART استفاده کنید:

  • خاص: هدف شما باید واضح، خاص و برای همه قابل فهم باشد.
  • قابل اندازه‌گیری: باید به صورت کمی یا کیفی قابل اندازه‌گیری باشد.
  • قابل دستیابی: هدفی مطابق با منابع و توانایی‌های خود تعیین کنید.
  • واقعی: هدف شما باید با استراتژی شما منطقی باشد.
  • زمان‌دار: برای پیگیری مراحل دستیابی به هدف خود در طول زمان، ضرب‌الاجل‌ها را تعیین کنید.

برای تعیین اهداف موثر، از خود بپرسید:

  • آن‌ها در حال حاضر چه چیزهایی درباره برند یا محصول شما می‌دانند و از کمپین شما چه چیزی باید بفهمند؟
  • در حال حاضر چه فکری درباره شما دارند و بعد از شنیدن پیام شما چه باید فکر کنند؟
  • در حال حاضر چه احساسی درباره شما دارند و بعد از شنیدن پیام شما چه باید احساس کنند؟

نکته شماره 3 – تعریف پیام کمپین خود

یک کمپین تبلیغاتی اساساً یک پیام یا بیانیه‌ای است که در یک فضای عمومی ارائه می‌شود. پیام تبلیغاتی شما قلب کمپین شماست. بدون یک پیام مشخص، کمپین شما شکست خواهد خورد زیرا تاثیری بر کسی نخواهد گذاشت. به طور متوسط، یک فرد روزانه 1,200 پیام تبلیغاتی را مشاهده می‌کند. بنابراین، یک توصیه: پیام خود را کوتاه، جذاب و آسان برای به خاطر سپردن نگه دارید، نه یک سخنرانی طولانی که در دریای تبلیغات غرق شود.

نکته شماره 4 – پیش‌بینی بودجه لازم

بودجه خود را قبل از تعیین اهداف خود تنظیم نکنید. اگر اهداف شما برای بودجه‌تان بیش از حد جاه‌طلبانه هستند، بهتر است آن‌ها را تعدیل کنید. به این ترتیب، می‌توانید از ناکامی ناشی از اهداف غیرواقعی جلوگیری کنید. کمپین تبلیغاتی شما باید با دقت حداکثری بودجه‌بندی شود تا موفقیت‌آمیز باشد. بسته به شرایط شما، چندین روش می‌تواند به شما در تعیین بودجه منسجم کمک کند:

  • بر اساس منابع موجود: به سادگی در حد توان خود سرمایه‌گذاری کنید.
  • بر اساس هزینه متوسط: آن را بر اساس تعداد افرادی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید تعیین کنید.
  • بر اساس هم‌ترازی با رقابت: بودجه خود را بر اساس میانگین رقابت خود تنظیم کنید.
  • بر اساس درصد فروش: بر اساس درآمدی که امیدوارید از طریق کمپین خود به دست آورید تعیین کنید.
  • بر اساس پاسخ فروش: این روش شامل یافتن تعادل بین دو شاخص است: برداشت، یا اینکه مخاطبان هدف شما چگونه پیام شما را تفسیر می‌کنند، و آستانه اشباع، که به حد بودجه‌ای اشاره دارد که در آن قادر به بهبود دید یا فروش خود نخواهید بود.

نکته شماره 5 – انتخاب کانال‌های توزیع مناسب

برای مؤثر بودن، کمپین شما باید در جایی منتشر شود که مخاطبان شما در آنجا حضور دارند و در کانال‌هایی که به اهداف و بودجه شما می‌خورند. ابتدا به مخاطبان هدف خود و جایی که می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید فکر کنید. نمی‌خواهید تمام بودجه خود را صرف تبلیغات تلویزیونی کنید که نسل نوجوانان تیک‌تاک را هدف قرار دهد. دوم، به بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید پایبند باشید. شما به سادگی نمی‌توانید یک کمپین چندرسانه‌ای راه‌اندازی کنید بدون اینکه پول زیادی در آن سرمایه‌گذاری کنید. با بودجه محدود، رویکرد عاقلانه‌تری را با انتخاب کانال‌هایی که ممکن است ارزان‌تر باشند اما اجازه هدف‌گیری دقیق‌تری می‌دهند، مانند کمپین‌های پستی، پست‌های حمایت شده در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در تلویزیون‌های هوشمند و غیره اتخاذ کنید. و حتی اگر بودجه تبلیغاتی شما معادل تولید ناخالص داخلی گواتمالا باشد، مهم‌ترین چیز این است که همیشه اطمینان حاصل کنید که بازده سرمایه‌گذاری (ROI) شما تا حد ممکن مثبت است.

نکته شماره 6 – شناسایی منابع مورد نیاز برای پروژه

کمپین تبلیغاتی شما از منابع مادی، انسانی و مالی استفاده خواهد کرد. آیا می‌توانید (و آیا می‌خواهید) همه مهارت‌ها را در داخل شرکت بیاورید یا از تخصص یک آژانس استفاده خواهید کرد؟ لیستی از تمام منابع موجود خود تهیه کنید:

  • منابع مادی: فضا، نرم‌افزار، سخت‌افزار و غیره.
  • منابع انسانی: مدیران پروژه، تصویرگران، مونتاژگران، عکاسان، ویراستاران و غیره.
  • منابع مالی: هزینه‌های حقوق، ارائه‌دهندگان خدمات، توزیع و غیره.
  • کانال‌های موجود شما: شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و غیره.
  • آژانس‌های تبلیغاتی: برای خرید و سپس انتشار پیام‌های شما در فضاهای رسانه‌ای شخص ثالث.

پس از این مرحله، ممکن است متوجه شوید که منابع یا مهارت‌های داخلی شما کافی نیستند. در این مرحله ممکن است نیاز به استفاده از یک آژانس ارتباطات مطرح شود. تبلیغات شغلی نیست که بتوان آن را به طور بداهه انجام داد. یک پیام ضعیف می‌تواند عواقب جدی برای کسب‌وکار شما داشته باشد، در حالی که یک تبلیغ با کیفیت اغلب منجر به افزایش کسب‌وکار می‌شود. در اکثر موارد، داشتن یک آژانس که با شما کار می‌کند بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید در کمپین خود انجام دهید. با این حال، همکاری با یک آژانس بدون چالش نیست. شما باید فرآیندها و تماس‌های اضافی را به عادات کاری خود اضافه کنید. برای اینکه این همکاری تا حد ممکن مؤثر باشد، ما 3 مرحله کلیدی را توصیه می‌کنیم:

  • اهداف تصویر برند خود را از قبل تعیین کنید.
  • به آژانس یک خلاصه روشن و مختصر ارائه دهید، شامل هر عنصر موجود برند.
  • مراحل منظم برای تأیید هر پیشرفت به طور مشترک تنظیم کنید، که منجر به افزایش چابکی و کاهش ناامیدی می‌شود.

نکته شماره 7 – ارزیابی عملکرد کمپین

شما در کمپین خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید و اکنون زمان آن است که ثابت کنید اهداف شما محقق شده‌اند و کار شما شایسته تمجید است. با اجرای این نوع ارزیابی، می‌توانید تأثیر کمپین خود را بر مصرف‌کنندگان خود با شاخص‌هایی که بر اساس اهداف شما انتخاب شده‌اند ارزیابی کنید (حافظه، انتساب، تأیید، تأثیر بر تصویر، توجه، قصد خرید و غیره). روش بسیار ساده است. این شامل پرسش از دو گروه افراد است: یکی به تبلیغ شما برخورد کرده و دیگری برخورد نکرده است. تفاوت بین نتایج این دو گروه به شما کمک می‌کند تا بفهمید کمپین شما تا چه حد تأثیر واقعی بر مصرف‌کنندگان شما داشته است. در محیطی که بودجه‌ها به طور فزاینده‌ای پیچیده برای دستیابی و نگهداری هستند، برند لیفت به یک ضرورت تبدیل شده است تا اطمینان حاصل شود که یک کمپین تبلیغاتی دارای بازده سرمایه‌گذاری قوی است:

  • اگر طراحی و انتشار کمپین را در داخل انجام می‌دهید، تمام کلیدهای لازم را برای اثبات اینکه اهداف شما محقق شده‌اند یا خیر و همچنین بینش‌های مرتبط برای بهینه‌سازی کمپین‌های آینده خود خواهید داشت.
فهرست مطلب