جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نحوه استفاده از داده های ساختار یافته برای پشتیبانی از E-A-T

نحوه استفاده از داده های ساختار یافته
آنچه در این پست می خوانید

حتما شما هم میخواین میزان اطلاعاتتون رو درباره E-A-T افزایش بدین تا بتونین بهینه سازی های وبسایتتون رو به بهترین شکل برسونین. بنابراین من براتون این مطلب رو آماده کردم تا شما بهتر بتونین متوجه بشین که چجوری میتونین از داده های ساختار یافته (structured data) برای بهبود E-A-T خودتون استفاده کنین. با من همراه باشین تا بتونین با بهترین اطلاعات در این زمینه آشنا بشین و یه درک صحیح تری نسبت به این موضوع داشته باشین. مفهوم E-A-T گوگل یا همون تخصص، اقتدار و اعتماد در این چند سال اخیر به یه موضوع پر چالش و مهم در سئو تبدیل شده.

اما شما باید این موضوع رو بدونین که منبع خیلی از تصورات و افسانه ها در این زمینه کاملا درست نیست و نمیتونه در زمینه سئو بهتون کمک زیادی برسونه. یکی از مهم ترین مسئله هایی هم که در این بحث وجود داره اینه که آیا E-A-T یه عامل رتبه بندی مستقیم گوگل محسوب میشه؟ و تا چه حدی میتونه این نقش رو داشته باشه؟ با همه اینا گوگل درباره نقش E-A-T در هر دو مورد از الگوریتم های خودش و نحوه استفاده از اونا توسط ارزیاب های کیفیت یه نظر ثابت داشته و اینو بیان میکنه که الگوریتم های گوگل سیگنال هایی رو درباره صفحاتی که دارای اعتماد و اعتبار باشن رو شناسایی میکنن.

البته ممکنه این موضوع برخلاف این باشه که از E-A-T به عنوان یه عامل رتبه بندی مستقیم گوگل محسوب میشه. البته برای تثبیت این نکته گوگل اخیرا یه آپدیت رو برای این موضوع ارائه کرده که میتونه بهتون نشون بده E-A-T به تنهایی یه عامل رتبه بندی جست و جوی مستقیم برای گوگل به حساب نمیاد و در واقع اون رو میشه به یه چارچوبی تشبیه کرد که خیلی از سیگنال هایی رو که گوگل ازشون برای رتبه بندی خودش استفاده میکنه رو در بر میگیره و در واقع میتونه یکی از مهم ترین عوامل غیر مستقیم در سئو به حساب بیاد.

در ماه مارس 2020 گوگل به این موضوع اشاره میکنه که:

اگه شما محتوای خودتون رو از لحاظ E-A-T ارزیابی کنین این موضوع میتونه یه عاملی باشه که به گوگل کمک میکنه تا با استفاده از یسری سیگنال همسو و هم مفهوم با عوامل اون رتبه بندی بهتری داشته باشین و در نتیجه این کار میتونه به بهتر شدن جایگاهتون کمک های زیادی برسونه.

ارتباطات گوگل درباره E-A-T و صحبت های اون جای خیلی زیادی رو برای بحث ها و تفسیر های مختلف باز میذاره و همچنین باعث میشه که در ذهن متخصصان سئو یه سوال مهم پیش بیاد که:

اگه E-A-T خیلی مهمه، چجوری میتونیم کاری کنیم که محتوای خودمون رو برای بهبود درک E-A-T توسط گوگل بهینه کنیم؟

اگه این سوال برای شما هم پیش اومده، بهتون پیشنهاد میکنم ادامه مطلب رو بخونین تا بتونین به یه پاسخ صحیح در این مورد برسین. در حالی که در پاسخ های رسمی گوگل شک و تردید های خیلی زیادی در این زمینه وجود داره و باعث میشه متخصصان سئو نتونن از اقدامات آینده خودشون مطمئن باشن.

یه روش قابل اعتماد تر و صحیح تر در زمینه E-A-T وجود داره که میتونین از اون هم برای موضوع E-A-T و هم برای بهبود کلی ترافیک ارگانیک وبسایتتون استفاده کنین و اونم روش استفاده از داده های ساختار یافته با حداکثر ظرفیت خودتون محسوب میشه.

روش استفاده از داده های ساختار یافته

چجوری داده های ساختار یافته میتونن به E-A-T وبسایتتون کمک کنن

اگه شما از داده های ساختار یافته به طور صحیحی استفاده کنین، میتونین از روش های زیادی به کسب و کارتون کمک کنین. مثلا داده های ساختار یافته میتونن بهتون در استحکام سازی روابط بین موارد موجود و در موارد بخصوصی مثل مکان های نام برده شده در فضای آنلاین کمک های زیادی بهتون برسونن.

البته به گفته خود گوگل ارائه کردن همین نشونه گذاری ها با ارائه یسری سرنخ های مهم میتونه در درک معنای صفحه مورد نظرتون کمک های زیادی هم به گوگل برسونه که همین کمک ها میتونن باعث برتری شما نسبت به رقباتون بشن و در حالت عمومی گوگل میتونه از همین مواردی که بهتون گفتیم در بهبود رتبه بندیتون استفاده کنه.

استفاده کردن از داده های ساختار یافته میتونه برای درست کردن و ایجاد یسری روابط، توانایی گوگل رو برای ارزیابی E-A-T صفحه خودتون ساده تر کنه و کاری کنه که گوگل بهتر با محتوای شما آشنا بشه. چرا که این موضوع میتونه بهتون کمک کنه که:

ابهام ها رو در بین نهاد های مورد نظرتون کمتر کنین.

  • یسری ارتباطات جدید رو درست کنین که گوگل بدون این ویژگی نمیتونست این ارتباطات رو به خوبی در وبسایتتون پیاده سازی کنه.
  • اطلاعات خیلی بیشتری رو درباره موارد موجود در وبسایتتون به گوگل ارائه بدین که گوگل در غیر این صورت نمیتونست اونا رو به خوبی و به طور کامل جمع آوری کنه.

البته بر طبق دانش نموداری گوگل و همچنین نظر بیل اسلاوسکی که یه متخصص ثبت اختراع گوگل محسوب میشه:

داده های ساختار یافته میتونن یه سطح عالی از دقت رو به کارتون اضافه کنن که این دقیقا همون چیزیه که موتور های جست و جو بهش نیاز دارن. همچنین ممکنه یه موتور جست و جو نتونه به تنهایی اون موارد رو درک کنه چرا که حس مشترک یه انسان رو نداره. اگه یه اطمینان درباره نهاد های موجود در صفحه خودتون به موتور های جست و جو ارائه ندین، و نتونین بهشون اثبات کنین که شما از موارد تخصص، اعتبار و اعتماد برخوردار هستین، کار رو برای خودتون سخت تر میکنین و در کمترین حالت باعث میشین که رتبه بندی وبسایتتون برای موتور های جست و جو چالش برانگیز بشه.

Bill Slawski

همچنین داده های ساختار یافته میتونن بهتون در ابهام زدایی موارد موجود و موجودیت ها کمک کنن که همین موضوع میتونه برای ارزیابی E-A-T وبسایتتون خیلی مهم باشه و اسلاوسکی هم یسری مثال خوب درباره نحوه عملکرد این موضوع بهتون معرفی میکنه:

وقتی شما موضوع صفحه خودتون رو یه شخص بخصوص انتخاب میکنین، و در اون صفحه درباره اون شخص صحبت میکنین، بهتره یه لینک به ویکی پدیا هم درباره اون شخص بذارین تا مخاطباتون متوجه بشن که شخص مورد نظرتون دقیقا کیه و در نتیجه مخاطباتون بهتر میتونن با اون نفر آشنا بشن و اون رو بشناسن.

همچنین ممکنه چندین نفر مشهور با یه نام هم وجود داشته باشن. بنابراین بهتره این کار رو انجام بدین و درباره اون مخاطب مورد نظرتون توضیحات کاملی رو به مخاطباتون ارائه بدین تا بیشترین میزان بازدید رو برای مطالبتون داشته باشین و همینطور ممکنه شما درباره یه کسب و کار صحبت کنین که یه اسم مشترک با نام یه شهر دیگه داشته باشه.

بنابراین همیشه به این موارد هم توجه داشته باشین. داده های ساختار یافته میتونن اساسا به عنوان یه راه مفید در شناسایی موضوعات و مطالب وبسایتتون و همچنین کسایی که در وبسایتتون فعالیت دارن برای گوگل محسوب بشن و به اون کمک کنن تا بتونه موارد بیشتری رو درباره وبسایتتون درک کنه.

بیشتر بخوانید:  کامل ترین تاریخچه موتورهای جستجو

این اولین و یکی از مهم ترین گام هاییه که گوگل میتونه با استفاده از اون وبسایتتون رو از نظر قابل اعتماد بودن و اعتبار داشتن محتوای اون بررسی و ارزیابی کنه و به نتایج دقیق تری درباره وبسایتتون برسه. البته نتیجه این موارد هم به نفعتونه و باعث بهبود رتبه بندی وبسایتتون میشه.

بهبود رتبه بندی وبسایت از طریق داده های ساختار یافته

پیاده سازی کردن داده های ساختار یافته خودتون برای E-A-T

چند روش متفاوت برای پیاده سازی داده های ساختار یافته خودتون وجود دارن که اونا عبارت اند از: JSON-LD (که این مورد توسط خود گوگل بهتون توصیه میشه)، Microdata و RDF ها.

اخیرا گوگل یسری اسناد رو هم درباره اضافه کردن داده های ساختاریافته به صورت پویا و فعال با استفاده کردن از جاوا اسکریپت و گوگل تگ منیجر اضافه کرده که شما میتونین از اون روش هم اشتفاده کنین و همچنین برای وبسایت های وردپرس، افزونه محبوب SEO Yoast هم وجود داره که خیلی از قابلیت های طرحواره داخلی رو هم داخل خودش داره و در چند ماه اخیر هم خیلی سعی شده تا این ویژگی ها گسترش پیدا کنن و برای بهبود E-A-T، روش پیاده سازی کردن داده های ساختار یافته نسبت به طرحواره هایی که در وبسایتتون علامت گذاری شدن اهمیت کمتری دارن.

در کل اگه بخواین بدونین، بهبود E-A-T نیاز به یسری اطلاعات بیشتر موتور های جست و جو درباره اعتبار، شهرت، قابل اعتماد بودن نویسنده های خودتون و همچنین کارشناسانتون در این زمینه داره که میتونه به رتبه بندی وبسایتتون کمک های زیادی برسونه و یه درک واضح تری رو از وبسایتتون برای گوگل بوجود بیاره. همچنین E-A-T میتونه شامل شهرت خودتون و تجربه کاربراتون از صفحه مورد نظرتون بشه.

بنابراین تجربه ای که مخاطباتون در حین استفاده از محصولات و خدماتتون دارن هم در E-A-T در نظر گرفته میشه.

این ویژگی ها مخصوصا وقتی اهمیت بیشتری پیدا میکنن که ازشون برای علامت گذاری طرحواره ها در صورت امکان هم استفاده بشه و اگه شما بخواین میتونین ازشون برای این ویژگی هم استفاده کنین. همچنین دقت کنین که باید طرحواره های خودتون رو کاملا صحیح و دقیق درست کنین تا موتور های جست و جو بتونن ویژگی های یه مورد موجود در وبسایتتون رو و همچنین ارتباطات اون با سایر موجودیت ها رو بهتر و کامل تر درک کنن.

همچنین مثال های زیادی در این زمینه ارائه شدن که شما میتونین با یه جست و جو اونا رو پیدا کنین و ازشون استفاده کنین. اگه شما بخواین یه تو در توی مناسب از طرحواره ها رو داشته باشین، اون وقته که بهتره به موارد زیر هم توجه داشته باشین

  • اساسا شما باید طرحواره ای که درست کردین رو به طور کاملا واضح به ابزار تست داده های ساختار یافته ارائه بدین.
  • درک صحیح و کاملی رو از موجودیت های صفحه و همچنین روابط اونا با همدیگه داشته باشین.

این مورد میتونه مشکلات رایج رو مثل چندین نوع طرحواره اضافه و یا متفاوت در یه صفحه رو از بین ببره و این موارد رو براتون اصلاح کنه. مثلا در صفحه ای که محصول مورد نظرتون رو در اون توصیف کردین، باید حتما روابط بین سازمانی و سازمانی که محصولتون رو تولید میکنه به طور کامل و دقیق مشخص شده باشن تا مخاطباتون بتونن آشنایی کامل و دقیقی از این موارد هم پیدا کنن.

بنابراین اگه شما بتونین اونا رو به طور صحیح در یه ساختار تو در تو و پشت سر هم در وبسایتتون قرار بدین. میتونین به طور کامل تفاوت نقش های اونا رو برای خودتون توصیف کنین و بتونین تفاوت اونا رو در هر صفحه متوجه بشین.

بهتره چه مواردی از طرحواره ها رو برای بهبود E-A-T خودتون به کار ببرین؟

انواع زیاد و متفاوتی از طرحواره ها وجود دارن که میتونن برای ارسال یه سیگنال مناسب به موتور های جست و جو درباره E-A-T خودتون به گوگل، بهتون کمک زیادی برسونن. در ادامه این مطلب من میخوام براتون 5 نمونه از این فرصت ها رو که اولویت بیشتری نسبت به بقیه داشتن آوردم تا شما بتونین ازشون به طور کامل استفاده کنین و بهترین نتایج رو برای وبسایتتون بوجود بیارین.

1.طرحواره های شخصی

اولین اشاره ای که گوگل از E-A-T در دستور العمل های ارزیابی کیفیت خودش میکنه، مربوط به تخصص و معتبر بودن نویسنده اصلی محتواتونه. این یعنی شما باید همیشه دو موضوع مورد نظر گوگل رو کاملا بررسی کنین و بهشون نهایت توجه رو داشته باشین.

این اطلاعات رو میتونین با استفاده از طرحواره های افراد یا همون طرحواره های شخصی به موتور های جست و جوی مورد نظرتون منتقل کنین. این مدل از طرحواره ها شامل ده ها گزینه برای همون ویژگی هاییه که باید فهرست بندیشون کنین تا بتونن یه زمینه بهتر و بیشتر رو درباره اشخاص مختلف به مخاطباتون ارائه بدن و خیلی از اونا هم به شدت از E-A-T پشتیبانی میکنن. در ادامه یسری از اونا رو (و نه همشون رو) براتون آوردم تا بتونین بهتر باهاشون آشنا بشین:

  • وابستگی موارد مورد نظرتون به افراد دیگه
  • فارغ التحصیلان
  • جوایز گرفته شده توسط اون افراد
  • نام تجاری مورد نظرتون
  • اعتبار داشتن
  • شغل اون فرد مورد نظرتون
  • پیشوند های افتخاری
  • پسوند های افتخاری
  • موارد دیگه مثل نام شغل ها و…

همچنین حداقل یه بار این موضوع رو بررسی کنین که موارد بنیانگذاران، سازندگان محتوای مورد نظرتون و مشارکت کنندگان متخصص در وبسایتتون با توجه به موارد گفته شده در قسمت بالا فهرست بندی شده باشن و همینطور باید همیشه به این موضوع هم توجه کنین که این موارد به طور کامل در صفحتون نمایش داده بشن چرا که پیش نیاز انطباق داده های ساختار یافتتون محسوب میشن.

صفحه بیوگرافی نویسنده میتونه یه مورد عالی برای نشون دادن این مورد از طرحواره باشه. نحوه نوشتن بیوگرافی نویسنده رو حتما در سئوروز بخونید و همیشه یادتون باشه که هر محتوایی رو که با استفاده از طرحواره ها علامت گذاری میکنین، باید در صفحتون قابل مشاهده باشن تا از اقدامات نا مناسب دیگه جلوگیری کنین.

صفحه بیوگرافی نویسنده

یه راه دیگه برای اینکه شما بتونین به طور مناسب از طرحواره های افراد استفاده کنین استفاده کردن از اونا برای ابهام زدایی نام اون اشخاص از یسری نام یکسان دیگه در نمودار دانش گوگل محسوب میشه.

اگه اون فرد مورد نظرتون در نمودار فهرست شده باشه، میتونین با استفاده از ویژگی مفید sameAs به نمودار URL مورد نظرتون پیوند بدین تا مخاطباتون بتونن بیشتر با فرد مورد نظر محتواتون آشنا بشن.

این کارتون میتونه یه اعتماد بیشتر رو درباره وبسایتتون به گوگل بده که باعث میشه وبسایتتون در جست و جو های مربوط به اون افراد نشون داده بشن.

این کارتون میتونه یه اعتماد بیشتر رو درباره وبسایتتون به گوگل بده که باعث میشه وبسایتتون در جست و جو های مربوط به اون افراد نشون داده بشن. و همه اینا باعث بهبود رتبه بندی گوگل و جایگاهتون در رتبه بندی اون میشه. البته گوگل اخیرا اعلام کرده که نشونه گذاری sameAs برای نمایه های اجتماعی منسوخ شده و شما دیگه نمیتونین ازش استفاده کنین. ولی هنوز هم میتونین از این ویژگی برای یسری مقاصد دیگه مثل پیوند دادن به موارد زیر استفاده کنین:

  1. URL نمودار دانش افراد مورد نظرتون.
  2. صفحه ویکی پدیای اونا و موارد دیگه در این زمینه.
  3. یسری منابع معتبر دیگه که نام افراد مورد نظرتون در اون منابع ذکر شده باشه.
بیشتر بخوانید:  فهرستی از بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

علاوه بر اینا بهتره بدونین که موتور های جست و جوی دیگه ای هم هستن که از طرحواره ها استفاده میکنن. بنابراین استفاده کردن از sameAs، هنوز هم میتونه یه رویکرد خوب برای بهبود طرحواره های افراد مورد نظرتون و همچنین کسب و کارتون محسوب بشه.

2.سازمان

طرحواره های سازمانی بدون هر گونه شک و تردید میتونن یکی از بهترین طرحواره ها برای پشتیبانی و کمک به تلاش هاتون در زمینه E-A-T باشن. این نوع از طرحواره ها میتونن ویژگی های زیادی رو به مخاطباتون و همچنین موتور های جست و جو ارائه بدن که میشه با استفاده از اونا زمینه و اطلاعات بیشتری رو درباره شرکت و یا برند تجاری مورد نظرتون بدست آورد.

یسری از مثال های اونا رو در ادامه براتون آوردیم:

  • نشانی مورد نظرتون
  • پایه گذار اون سازمان
  • تاریخ تاسیس سازمان مورد نظرتون
  • اعتبار سازمان
  • عضو های سازمان
  • افراد اصلی و موارد دیگه.

ولی خیلی از شرکت ها هم هستن که بدون در نظر گرفتن این فیلد ها یا خیلی از ویژگی های مهم دیگه سعی میکنن این نوع از طرحواره رو برای وبسایتشون ایجاد کنن. ولی یادتون باشه که شما بهتره مواردی رو که در بالا گفتیم در این نوع از طرحواره های وبسایتتون در نظر داشته باشین و بهشون توجه کنین.

تا از این افراد سبقت بگیرین و بتونین کسب و کارتون رو بهبود بدین. همیشه این مورد رو هم در نظر بگیرین که این موارد رو بهتره در مرتبط ترین صفحه خودتون درباره سازمانتون جاگذاری کنین. بهتره که که اونا رو با استفاده از یه لینک به نام درباره ما و یا تماس با ما در قسمت بالای صفحه مورد نظرتون جای گذاری کنین تا بتونین بهترین نتیجه رو در این زمینه بدست بیارین.

3.نویسنده مورد نظرتون (یه ویژگی طرحواره)

نویسنده یه ویژگی طرحواره محسوب میشه که شما میتونین برای هر مورد از طرحواره ها از این اطلاعات هم استفاده کنین. همچنین این موضوع رو هم بدونین که این ویژگی باید به عنوان یه نشونه گذاری برای خط جانبی نویسنده مورد نظرتون و در یه سمت از محتوا هاتون استفاده بشه.

و همیشه به این موضوع توجه کنین که اگه وبسایتتون داره برای یه شرکت به خصوص مطالب رو منتشر میکنه، باید نام نویسنده رو به عنوان همون سازمان نمایش بدین تا با این کارتون بتونین نظر مخاطباتون رو به سازمان مورد نظرتون جلب کنین.

4.بررسی و بازبینی شده توسط افراد (یه ویژگی طرحواره)

موارد بازبینی شده یکی دیگه از اون موارد و فرصت هایی هستن که میتونن E-A-T وبسایتتون رو به بهترین شکل ممکن به مخاطباتون نشون بدن. اگه شما هم میخواین از این ویژگی استفاده کنین، بهتره از چند بازبین دیگه مثل بازبین های پزشکی و یا حقوقی برای محتواتون استفاده کنین. تا اونا محتواتون رو از نظر صحت و درست بودن اطلاعاتتون بررسی کنن.

در نتیجه مخاطباتون هم حس اعتماد بیشتری نسبت به مطالب موجود در محتواتون پیدا میکنن و بازدید های بیشتری هم برای صفحتون بدست میارین. بعد از این کار، شما میتونین از این ویژگی مفید برای فهرست کردن نام اون شخص و یا سازمان مورد نظرتون استفاده کنین.

برای وردپرس هم وبسایت هایی که از Yoast استفاده میکنن، این ویژگی به عنوان یه نقشه راه در نظر گرفته شده که میتونه بهتون این امکان رو بده  که از بین نویسنده های خودتون در ورد پرس اون نفری رو که محتواتون رو بررسی کرده مشخص کنین. بنابراین کاربراتون هم میتونن بهتر با نویسنده های خودتون آشنا بشن.

5.نقل قول ها (یه ویژگی دیگه طرحواره ها)

با استفاده از این ویژگی طرحواره ها، شما میتونین نشریات دیگه، مقالات و یا آثار خلاقانه ای رو که محتواتون بهشون استناد میکنه یا بهشون پیوند میده فهرست بندی کنین و ازشون در محتواتون استفاده کنین. این یه راه خیلی خوبه که شما میتونین با استفاده از اون به موتور های جست و جو نشون بدین از منابع معتبر اطلاعاتتون رو بدست میارین و همین کار باعث بهبود جایگاهتون در رتبه بندی میشه و همچنین این مورد یه استراتژی عالی در سئو برای E-A-T محسوب میشه.

علاوه بر همه اینا فهرست کردن نقل قول ها در نشونه گذاری کردن طرحواره ها میتونه به موقعیت برندتون در ارتباط با برند هایی که باهاشون ارتباط دارین کمک کنه. این کار میتونه یسری اطلاعات بیشتر رو درباره کیفیت محتواتون و قابل اعتماد بودن وبسایتتون به گوگل ارسال کنه.

بنابراین بهتره که از داده های ساختار یافته برای کمک به ابتکارات E-A-T خودتون استفاده کنین و برای اطلاعات بیشتر خودتون بهتره بدونین که کتابخانه Schema.org داره به طور مداوم گسترش پیدا میکنه و پیشرفت های بیشتری رو به همراه خودش میاره و با وجود اینکه داده های ساختار یافته یه عامل مستقیم در رتبه بندی نتایج جست و جوی گوگل محسوب نمیشن همونجوری که در این مطلب خوندید، گوگل مداوم این موضوع رو بهتون توصیه میکنه که شما بهتره از این مورد برای وبسایتتون استفاده کنین.

تا گوگل بتونه بهتر وبسایتتون رو درک کنه و رتبه بندی صحیح تری رو برای کاربرای خودش نمایش بده. این کار میتونه باعث بهبود جایگاهتون و همچنین بهبود کسب و کارتون بشه. استفاده از داده های ساختار یافته میتونه بهتون کمک کنه تا E-A-T رو به طور کامل در وبسایتتون در نظر بگیرین و بتونین یه وبسایت بهتر رو برای کاربراتون بسازین.

همچنین باعث میشه تجربه کاربری مخاطباتون هم بهبود پیدا کنه و این یعنی میزان بازدید های وبسایتتون هم افزایش پیدا میکنه. بنابراین همیشه به کتابخانه Schema.org که به طور مداوم داره بروز تر از گذشته میشه توجه کنین و از ویژگی هایی که در اونجا فهرست بندی شدن به عنوان یه راهنما برای بهبود ساختار محتواتون استفاده کنین. بنابراین به موارد گفته شده در این مطلب توجه کافی داشته باشین و بهترین استفاده رو از روش های گفته شده ببرین تا یه نتیجه عالی رو برای وبسایتتون بدست بیارین.

به دنبال خدمات یا آموزش های دیجیتال مارکتینگ هستید؟

من با سابقه بیش از 15 سال به شما کمک می کنم تا در حوزه بازاریابی دیجیتال، چه به دنبال خدمات یا آموزش های حرفه ای هستید با بالاترین کیفیت ممکن شما را به اهداف خود برسانم.

حامد مهدی زاده
حامد مهدی زاده
حامد مهدی زاده هستم، یکی از کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ در ایران. با بیش از 15 سال سابقه کار، هدفم این است که با استفاده از تجربیات و مهارت‌هایی که به دست آورده‌ام، اثری ماندگار در حوزه کاری خود بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *