اگر فکر میکنید سئو ربطی به برندسازی ندارد، وقت آن است که دوباره درباره آن فکر کنید! در این پست به شما نشان خواهم داد که چگونه بهینه سازی موتور جستجو و رتبه بندی SERP گوگل میتواند به شرکتها در افزایش آگاهی از برندشان کمک کند. اگرچه بهینه سازی موتورهای جستجو بیشتر بر هدایت ترافیک ارگانیک متمرکز است، اما استراتژی آگاهی برند را نیز افزایش میدهد.
برندسازی فرایندی است که در آن یک شرکت برای خود هویت منحصر به فرد و متمایز ایجاد میکند که برای مخاطبان و مشتریان به یاد ماندنی است. با ارائه واضح داستان برندینگ خود، میتوانید شروع به افزایش آگاهی برای تبدیل شدن به یک برند کنید.
هدف از استراتژی سئو چیست؟ برای بسیاری از متخصصان، پاسخ ساده است: ایجاد ترافیک ارگانیک. از این گذشته، قرار دادن سایت در بالای جستجوی گوگل به معنای کسب کلیک از سوی اکثر کاربران است که به ندرت از پنج نتیجه جستجوی اول عبور میکنند.
برندسازی چیست؟
برندسازی برگ برنده شما برای پیشی گرفتن از کسانی است که رتبه بهتر و سئو بهتری نسبت به شما دارند. بله، نمودار نرخ کلیک بهتر است و درآمد بیشتری نسبت به کسانی که جلوتر از شما در SERPهای گوگل هستند به دست میآورند.
اما به معنای واقعی کلمه، برندسازی ایجاد یک تصویر مثبت قوی از شرکت و محصولات شما در ذهن مشتریان شماست. این یک روش آزمایش شده و مطمئن برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی است.
در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که سئو و برندینگ چگونه به هم مرتبط هستند و چگونه ترکیب آنها مفید است.
رابطه بین سئو و آگاهی از برند چیست؟
هر شرکتی دوست دارد که توسط عموم مردم شناخته و به خوبی به خاطر بماند. اما این موضوع فقط به دانستن نام آن نیست. مردم باید بتوانند ارزشها، شخصیت، جایگاه و محصولات برند را تشخیص دهند. این موضوع باعث شناخت، یادآوری و تمایز نیز میشود. شناخت برند فضایی منحصر به فرد و متمایز را در ذهن مردم ایجاد میکند.
افزایش آگاهی از برند یکی از مهمترین اهداف بازاریابی در شرکتها است. چه کسی نمیخواهد ذهن مصرف کنندگان را به خود جلب کند و ارتباط بیشتری با آنها داشته باشد؟
سئو شامل بهینه سازی وب سایتها و صفحات وب با هدف بهبود موقعیت آنها در نتایج موتورهای جستجو است. این موضوع به معنای دستیابی به نقاطی در اینترنت با دید بالا، با محتوایی است که به مردم کمک میکند و نشان میدهد که برند چه چیزی ارائه میدهد.
بنابراین، برخی از استراتژیهای بازاریابی باید به دنبال تثبیت نام تجاری در میان بیشترین تعداد افراد در مخاطبان هدف باشند. در میان آنها، سئو یکی از قدرتمندترین امکانات است، اما زمانی که برندها استراتژیهایی برای افزایش آگاهی از برند ارائه میدهند، همیشه جواب نمیدهد یا هزینه بالایی دارد.
به این ترتیب، برندها میتوانند برند خود را با استراتژیای که نیازی به سرمایه گذاری رسانهای ندارد، تقویت کنند. افرادی که شما را در گوگل پیدا میکنند، محتوای شما را میشناسند، کیفیت چیزی که به آنها میدهید و ارزشهای برند را درک میکنند. در نتیجه، بیشتر و بیشتر در ذهن مردم تثبیت میشود.
از سوی دیگر، آگاهی از برند نیز به سئو کمک میکند. همانطور که نام تجاری بیشتر شناخته شده، به موضوعی در اینترنت تبدیل و بیشتر در گوگل جستجو میشود. موتورهای جستجو به آن اهمیت زیادی میدهند.
چرا آگاهی از برند و اعتماد به SERPها برای موفقیت کسب و کار ضروری است؟
وقتی شخصی برند شما را در گوگل جستجو میکند، چه چیزی را میبیند؟ آیا مقالات و اطلاعات مهم و مثبت و وب سایت شما در بالای نتایج جستجو قرار دارد؟ آیا وقتی نام برند خود را جستجو میکنید، در نتایج جستجو قرار میگیرید؟اولین برداشت برای مشتریان زمانی که نام برند شما را جستجو میکنند بسیار مهم است.
تصور کنید مردم یک تبلیغ عالی دیدهاند یا درباره شما در اخبار شنیدهاند، اما قبلاً چیزی از شما نشنیدهاند. آنها چه کار میکنند؟ آنها مستقیماً به Google میروند تا کسب و کار شما را بررسی کنند، و اگر برند شما با شهرت منفی باشد، آن کاربر ممکن است حتی به تجارت با شما فکر نکند.
جستجوی کاربر و سه نوع جستجوی برند
آیا میدانستید که سه نوع جستجوی برند وجود دارد؟ اینها شامل ناوبری، اطلاعاتی و تراکنشی است. درک نحوه تعامل مخاطبان با برند شما در هر مرحله از جستجوی کاربر، مسیر روشنی را از کشف برند شما تا در نهایت تبدیل شدن به یک مشتری وفادار فراهم میکند.
مزایای استفاده از سئو برای افزایش آگاهی از برند چیست؟
استفاده از سئو برای افزایش آگاهی از برند
بازاریابان میتوانند چندین استراتژی را برای افزایش آگاهی از برند دنبال کنند. بعضی شرکتها، سئو را نادیده گرفته میگیرند، و استراتژیهای دیگری مانند شبکههای اجتماعی، تبلیغات پولی، محتوای برند و حمایت از رویدادها را در اولویت قرار میدهند.
با این حال، بسیاری از این استراتژیها در نهایت بسیار گران یا پر زحمت میشوند، به خصوص برای مشاغل کوچک. بنابراین، سئو میتواند به عنوان یک راه حل اقتصادیتر و کارآمدتر در برنامه ریزی شرکت شما قرار گیرد. بیایید مزایای بهینه سازی موتور جستجو برای افزایش آگاهی از برند را معرفی کنم:
۱٫ سئو استراتژی یونیک است
سئو یک استراتژی یونیک است. یعنی شما مجبور نیستید برای قرار دادن سایت خود در نتایج اول به گوگل پول پرداخت کنید.
با این حال، من نمیگویم که سئو هیچ هزینهای ندارد، این استراتژی به زمان، افراد حرفهای و ابزار نیاز دارد تا به خوبی کار کند. با این حال، مقرون به صرفه بودن سئو برای افزایش آگاهی از برند در مقایسه با سایر استراتژیها، چه بازاریابی دیجیتال و چه بازاریابی آفلاین، بسیار بهتر است.
این امر به ویژه برای مشاغل کوچک که رقابت با برندهای بزرگ را دشوار میدانند بسیار مهم است. اما در سئو، میتوانید استراتژیهایی ایجاد کنید که بر روی جایگاهها و کلیدواژههای کمطرفدار و طولانیتر تمرکز دارند، که به رتبه بهتر سایت در گوگل کمک میکند.
۲٫ دسترسی برند را افزایش میدهد
برندها با سئو از مخاطبان هدفشان میخواهند که آنها را بشناسند و قدرت زیادی در افزایش دامنه برندها دارد.
موتورهای جستجو هر روز مورد استفاده قرار میگیرند. در ایالات متحده، هر کاربر به طور متوسط بیش از سه جستجو در روز انجام میدهد. به گفته گوگل، این موتور جستجو سالانه بیش از ۲ تریلیون جستجو را پردازش میکند. بنابراین، اگر برندها در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر شوند، میتوانید میزان دسترسی آنها را تصور کنید!
۳٫ محتوایی را منتشر کنید که برندسازی را تقویت کند
یک صفحه تنها زمانی لینک اول را در جستجو کسب میکند که محتوای ارزشمندی را به کاربران ارائه دهد.
محتوای سایت نه تنها در مورد فروش، محصولات و خدمات، بلکه در مورد راه حلی برای سوالات، مشکلات و نیازهای شخص هستند. و به کاربر نشان میدهند که چگونه برند میتواند به مردم کمک کند.
بازاریابی محتوا یکی از ستونهای سئو است و هنگامی که محتوا در بالای SERP گوگل قرار میگیرد، برای دسترسی به افراد بیشتری قابل مشاهده است.
۴٫ ظاهر وب سایت را بهبود دهید
علاوه بر ارائه محتوای مرتبط، یک صفحه باید یک تجربه مرور ارزشمند نیز ایجاد کند تا لینک اول گوگل را به دست آورد. باید با اصول تجربه کاربری مطابقت داشته باشد، مانند استفاده آسان و در دسترس بودن در همه پلتفرمها و زبانها در سایت.
بنابراین، سئو به ارائه یک تجربه ارزشمند در داخل سایت نیز کمک میکند. کاربر احساس راحتی میکند، به خوبی هدایت میشود.
چگونه یک استراتژی سئو با تمرکز بر آگاهی از برند ایجاد کنیم؟
به طور کلی، یک استراتژی سئو که به خوبی طراحی شده باشد، آگاهی از برند شما را افزایش میدهد. بنابراین، نکته اصلی در اینجا پیروی از شیوههای خوب SEO است. با محتوای مرتبط، خوانندگان را درگیر میکنید و به آنها نشان میدهید که برند شما معتبر است.
در ادامه چند نکته سئو برای کسانی که نیاز به افزایش آگاهی از برند دارند، آورده ام. این نکات نه تنها بر رتبهبندی، بلکه بر ترافیک سایت اثر میگذارد:
چهار ستون سئو را در ذهن داشته باشید
سئو یک اصطلاح جامع است که بسیاری از زمینههای دیجیتال مارکتینگ را پوشش میدهد. سئو میتواند به انواع مختلفی از بهینه سازیها و وظایف اشاره داشته باشد. بنابراین، برای اطمینان از یک استراتژی جامع سئو، باید چهار رکن را در نظر داشته باشید:
۱٫ سئو فنی
سئو فنی به کشف بیشتر محتوای شما کمک میکند. این موضوع به گوگل یا سایر موتورهای جستجو اجازه میدهد تا صفحات شما را پیدا و آنها را فهرست کرده و قابل جستجو باشند. عوامل دیگری مانند سرعت و سازگاری با موبایل در سئو فنی مورد توجه قرار میگیرند.
۲٫ سئو داخلی
شما باید به جای تمرکز فقط بر جنبههای فنی، سئو درون صفحه نیز انجام دهید، سئو درون صفحه در مورد صفحات فردی و ساختار آنهاست که ایجاد میکنید. و شامل مواردی مانند عناوین صفحه، توضیحات متا، کلمات کلیدی، پیوندها و دادههای ساختار یافته است.
- کلیدواژهها
- برچسبهای عنوان
- کد HTML
- محتوای نوشته شده روی صفحه
- تجربه کاربری (UX)
- خوانایی
- لینکهای داخلی
- بهینه سازی URL
- تصاویر
- فیلمها
۳٫ محتوا
محتوایی که برای صفحات وب خود ایجاد میکنید یکی دیگر از اجزای ضروری استراتژی سئو است. شما به محتوایی نیاز دارید که با نیازها و علایق خوانندگان مرتبط و ارزش داشته باشد.
۴٫ سئو خارجی
شما باید اقتدار خود را با تاکتیکهای سئو ثابت کنید. این موضوع شامل به دست آوردن بک لینک به وب سایت شما از سایر سایتهای معتبر، شاخصهای جستجوی محلی، حضور در رسانههای اجتماعی و استراتژیهای مدیریت است.
در حالی که اینها چهار رکن سئو هستند که هر بازاریاب دیجیتال باید از آن آگاه باشد، باید به یاد داشته باشید که نام تجاری را در استراتژی سئو خود به صورت متنی در نظر بگیرید. برند سازی اساساً میتواند به ستون پنجم استراتژی شما تبدیل شود، زیرا تأثیر زیادی بر رتبه بندی شما دارد و شاخصهایی را برای گوگل فراهم میکند تا اعتبار وبسایت و صفحات شما را تثبیت کند.
محتوای ارزشمندی برای شخصیت برند خود ایجاد کنید
محتوای تازه نه تنها به گوگل میگوید که وبسایت شما بهروز است، بلکه به شما امکان میدهد کلمات کلیدی و مخاطبان بیشتری را برای دسترسی بالاتر هدف قرار دهید. مردم به اطلاعات نیاز دارند برای همین برندهایی که محتوای آموزنده، جذاب و مرتبط ارائه میکنند مورد توجه قرار میگیرند.
چیزی که ایجاد میکنید باید بر اساس تحقیق کلمات کلیدی شما هدایت شود. از این گذشته، محتوا طیف بسیار وسیعی از جمله فیلمها، اینفوگرافیکها، حتی پادکستها و تصاویر را پوشش میدهد. یک مقاله یا ویدیوی آموزشی بهینه سازی شده با کلمه کلیدی احتمالاً در SERPها رتبه بندی میشود چون دارای اطلاعاتی است که مخاطب هدف به دنبال آن است، پس این چیزی است که باید ایجاد کنید.
همانطور که میدانیم محتوا یکی از چهار رکن سئو است که باید استراتژی بازاریابی شما را هدایت کند. اگر میخواهید آگاهی از برند را با سئو تقویت کنید، باید محتوای مفیدی ایجاد کنید که علاقه افراد را برانگیزد.
بنابراین، محتوا باید بر شخصیت متمرکز شود. به این ترتیب، میتوانید روابط خود را با مردم تقویت کنید و نشان دهید که برند شما در کنار آنها است و میخواهد به آنها در حل مشکلاتشان کمک کند.
یکی از راههای اصلی برای انجام این کار، ایجاد محتوای متمایز است که هیچ سایت دیگری انجام نمیدهد. و آیا میدانید چیزی که فقط شما دارید چیست؟ تجربه شما! بنابراین، هنگام ایجاد محتوا از آن استفاده کنید: داستان بگویید، مثال بزنید، در مورد درسهای آموخته شده صحبت کنید و در مورد شکستها و موفقیتهای شرکت فکر کنید.
چگونه عبارات کلیدی جستجوی برند خود را پیدا کنیم؟
یکی از موثرترین راهها برای کسبوکارها برای افزایش آگاهی از برند، تحقیق و بهینهسازی کلمات کلیدی هدفمند است. شما میتوانید با شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با برند، محصولات یا خدمات خود، مشتریان را به طور موثر در نتایج جستجوی هدف قرار دهید.
این کار ترافیک یونیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت میکند و جستجوهای برند شما را افزایش میدهد. که به نوبه خود به افزایش اعتماد و اعتبار در برند شما کمک میکند چون به طور مداوم در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر میشود.
علاوه بر این، حضور قوی در نتایج جستجوی ارگانیک میتواند در نهایت منجر به نرخ تبدیل بالاتر برای کسب و کار شما و افزایش R.O.I شود.
از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs و Semrush استفاده کنید. همچنین میتوانید با جستجوی دستی اطلاعات، به عنوان مثال، تایپ یک کلمه در جستجوی Google و بررسی پیشبینیهای جستجو، عبارات مرتبط را پیدا کنید. میتوانید سایر سایتها مانند Quora را برای موضوعات پرطرفدار بررسی کنید و بعد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را جمع آوری کنید.
هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی را تهیه کردید، عبارات بلند یا کلمات کلیدی که بیش از ۳ کلمه دارند را هدف قرار دهید. کلمات کلیدی بلند مفیدترند، زیرا هدفمندتر هستند و به دلیل خاص بودن آنها ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت شما هدایت میکنند.
به عنوان مثال، اگر یک برند فروش قهوه هستید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی بلند مرتبط با انواع خاصی از قهوه را هدف قرار دهید، مانند “دانههای قهوه ارگانیک” یا “عصاره گیری از قهوه اسپرسو”. با هدف قرار دادن این کلمات کلیدی خاص، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان صحبت کند و شانس خود را برای رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجو سریعتر از زمانی که میخواهید کلمات کلیدی کوتاهتر و دشوارتری مانند «دانههای قهوه» را هدف قرار دهید، افزایش دهید.
بهینه سازی برای سئو محلی
بر خلاف سئو معمولی، سئو محلی بر یک مکان خاص تمرکز میکند: محله شما. هدف شما این است که وقتی افرادی از منطقه شما درخواستی مرتبط با کسب و کار شما را تایپ میکنند در لینک اول ظاهر شوید.
یکی از راههای انجام این کار، تنظیم نمایه Google برای کسبوکار من (GMB) است. GMB ابزاری برای گوگل است که برای تبلیغ مشاغل محلی و فروشگاههای فیزیکی طراحی شده است. با استفاده از GMB، میتوانید اطلاعات کسب و کار آنلاین خود را مدیریت کنید، که باعث میشود Google راحتتر مشتریان محلی شما را بیابد.
مردم در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به وب متکی هستند، حتی اگر در شهر خود باشند. یک سناریو زمانی است که یک فرد برای شام میخواهد با یک دوست ملاقات کند. آنها میخواهند در نزدیکترین رستوران همدیگر را ببینند. برای همین تلفنهایشان را چک میکنند، چیزی را در گوگل جستجو میکنند، مانند «رستوران نزدیک» یا «رستوران ایتالیایی در xx»، و سپس یکی از پیشنهادات گوگل را انتخاب میکنند. بیشتر اوقات، آنها از Google Maps برای راهنمایی به مکان مورد نظر استفاده میکنند. اکثریت حتی رتبهبندیها و نظرات مشتریان قبلی را جستجو میکنند.
تبلیغات پولی برای برند
پرداخت برای کلمات کلیدی برند به جای دریافت کاربران یونیک ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، اما میدانید که کلیک روی تبلیغات جستجوی پولی دو برابر بیشتر شما را به برند تبدیل میکند. منظور این است که ۶۵٪ از کاربران هنگام جستجوی یک مورد آنلاین روی تبلیغات گوگل کلیک میکنند.
روی مخاطب مناسب تمرکز کنید
حتی اگر میخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، هدف قرار دادن همه افراد یک اشتباه است. اکثر کسب و کارها با محصولات و خدمات خود به مخاطبان خاصی پاسخ میدهند. کسبوکارهای کوچک میتوانند نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند، اگر سئو را بر روی یک مخاطب خاص متمرکز کنند.
نمایهای از مشتری ایده آل خود ایجاد کنید و بر روی افرادی تمرکز کنید که متناسب با مشخصات کسب و کار شما هستند. سعی کنید برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) خود، به مخاطبانی که به احتمال زیاد در آینده مشتری خواهند شد، هدیهای بدهید. اگر در حال حاضر دنبال کنندهای دارید، میتوانید از آنها برای افزایش دسترسی خود در رسانههای اجتماعی برند خود استفاده کنید.
بهترین تجربه کاربری را ارائه دهید
تجربه کاربر در وب سایت برای موقعیت یابی در گوگل و برای درک نام تجاری و برای تقویت آگاهی از برند بسیار مهم است. برندی که قابلیت استفاده خوبی را در وب سایت ارائه میدهد، بر مشارکت و اعتماد مصرف کننده پیروز میشود. اگر کاربر بتواند به راحتی چیزی را که میخواهد انجام دهد، بدون موانع و مشکلات، احساس خوبی نسبت به برند دارد. عوامل متعددی در این امر نقش دارند، مانند:
- سرعت بارگذاری؛
- پاسخگویی؛
- امنیت سایت؛
- لینکها و عملکرد دکمه
شخصیت برند را در وب سایت درج کنید
در طول بازدید کاربران از سایت، آنها باید بتوانند شخصیت برند شما را با تمام جزئیات درک کنند. این موضوع برای ایجاد ارتباط بین برند و مصرف کننده ضروری است.
بنابراین، کمی در طراحی خلاق باشید. طرحبندی وبسایت را با هویت بصری خود هماهنگ کنید تا ارزشهایی را که میخواهید با برندتان مرتبط کنید، منتقل کنید. رنگها، تصاویر، ترکیب عناصر همه این موارد به انتقال شخصیت برند و آگاهی از برند شما کمک میکند.
صفحات جذاب برای سایت بسازید
هنگامی که کاربران آنلاین را برای بازدید از سایت خود ترغیب کردید، زمان بسیار کمی برای ادامه کار خواهید داشت. مطمئن شوید که صفحات جذابی ایجاد میکنید که میتوانند توجه مخاطب را جلب کنند. شما باید یک Call to Action قوی داشته باشید که بلافاصله قابل مشاهده باشد. CTA باید از بقیه صفحه شما متمایز باشد.
صفحه سایت شما باید چیزی را که برند شما در مورد آن است به طور دقیق نشان دهد. سعی کنید در جمله بندی، تمهای رنگی و انتخابهای کلی طرح ثابت باشید. این موضوع به شما کمک میکند که متمایز شوید و کاربران بیشتر شما را از رقبا متمایز میکنند.
بهینه سازی برای دستگاههای مختلف
کاربر معمولی احتمالاً با استفاده از گوشی یا تبلت خود به وب سایت شما وارد میشود. کاربران تلفن همراه اکثر فعالیتهای آنلاین را تشکیل میدهند. بنابراین، منطقی است که وب سایت خود را بهینه کنید تا در دستگاههای تلفن همراه به خوبی کار کند.
اهمیت بک لینک برای سئو و آگاهی از برند
لینک بیلدینگ چیزی بیش از یک فرصت برای کسب بک لینک است. برای آگاهی از برند، این فرصتی است که به مخاطبان جدید نشان دهید که برند شما چقدر میتواند برای شما مفید باشد. پس از این استراتژی برای افزایش آگاهی برند، با محتوای ارزشمند برای مخاطب استفاده کنید.
شما باید به دنبال سایتهای قابل اعتماد، محبوب و معتبری باشید که به صفحات شما مرتبط هستند. همچنین به شخصیت، ارزشها و هدف برند سایتهایی مرتبط توجه کنید. هنگام ایجاد شراکت ایجاد لینک، به یاد داشته باشید که تصویر شما با نام تجاری شریک مرتبط خواهد بود. بنابراین، لازم است به جای لطمه زدن به اعتبار، شرکای همسو با ارزشهای خود پیدا کنید تا برندسازی خود را تقویت کنید.
بک لینکها به عنوان تاییدی از سایر وب سایتها عمل میکنند و به موتورهای جستجو نشان میدهند که محتوای شما ارزشمند و قابل اعتماد است. یک بک لینک متنوع و معتبر میتواند به طور قابل توجهی رتبه بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشد و به افزایش آگاهی و دیده شدن برند شما کمک کند.
داشتن بک لینک قوی برای کسب و کارهایی که میخواهند خود را در صنایع مربوطه تثبیت کنند ضروری است. با ایمن سازی بک لینک از وب سایتهای معتبر، میتوانید تخصص و اقتدار خود را به مشتریان نشان دهید و این احتمال را افزایش میدهید که آنها برند شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند.
علاوه بر این، لینکسازی میتواند به شما در ایجاد روابط با سایر مشاغل و تأثیرگذاران صنعت کمک کند. با همکاری با این افراد و سازمانها، میتوانید فرصتهای جدیدی برای رشد ایجاد کنید و برند خود را به عنوان عضوی ارزشمند در صنعت خود تثبیت کنید.
استراتژیهای کسب بک لینک با کیفیت بالا
استراتژیهای متعددی برای ایجاد لینک وجود دارد، از جمله وبلاگ نویسی، گسترش و ارتقای محتوا. بر ایجاد محتوای استثنایی و ارزشمند تمرکز کنید و با اینفلوئنسرها و وب سایتهای مرتبط تعامل کنید تا بک لینکهای ارزشمندی را برای سایت خود ایجاد کنید که میتواند حضور برند شما را تقویت کند.
وبلاگ نویسی یک استراتژی محبوب برای کسب بک لینک است، زیرا به شما این امکان را میدهد تا تخصص خود را با مخاطبان جدید به اشتراک بگذارید و در عین حال پیوند ارزشمندی را به وب سایت خود اضافه کنید. هنگام وبلاگ نویسی، مطمئن شوید که وب سایتهای معتبری را انتخاب کنید که با برند و صنعت شما همخوانی داشته باشند و محتوای آموزنده و جذاب ایجاد کنند.
ارتقای محتوا هم یک راه قدرتمند برای کسب بک لینک است. با ایجاد محتوای استثنایی و تبلیغ آن در شبکههای اجتماعی و کانالهای دیگر، میتوانید توجه سایر سایتها و اینفلوئنسرهایی را که ممکن است علاقهمند به لینک دادن به محتوای شما باشند، جلب کنید.
نمونهای از یک استراتژی عالی سئو برای ایجاد آگاهی از برند
یکی از نمونههای خوب برندی که از سئو برای بهبود آگاهی از برند استفاده میکند، شرکت پوشاک در فضای باز، The North Face است. این شرکت با استفاده از هشتگ #neverstopexploring در محتوا و کمپینهای رسانههای اجتماعی خود، یک کمپین سئو ایجاد کرد که حول شعار “هرگز کاوش را متوقف نکنید” بوده است.
The North Face همچنین وب سایت خود را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص مرتبط با فعالیتها و ماجراجویی در فضای باز، مانند «مسیرهای پیاده روی»، «تجهیزات کمپینگ» و «پوشاک در فضای باز» برای موتورهای جستجو بهینه کرد. آنها پستهای وبلاگ آموزنده، ویدیوها و محتوای تعاملی را در وب سایت خود ایجاد کردند که اطلاعات و منابع ارزشمندی را برای مخاطبان هدف خود فراهم میکرد.
در نتیجه تلاشهای سئو، وبسایت The North Face شروع به رتبهبندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط کرد، که مخاطبان آنها را افزایش داد و به جذب ترافیک زیادی به وبسایت آنها کمک کرد. این به نوبه خود منجر به افزایش آگاهی از برند شد زیرا افراد بیشتری با محصولات آنها آشنا شدند.
به طور کلی، استراتژی سئو The North Face با موفقیت به آنها کمک کرد تا آگاهی از برند خود را افزایش دهند، با مخاطبان هدف خود درگیر شوند و خود را به عنوان یک مرجع در صنعت فضای باز معرفی کنند.
برای جستجوهای بدون کلیک سایت خود را بهینه سازی کنید
هر نتیجه جستجو به یک کلیک ختم نمیشود. در واقع، حدود ۴۰ درصد از جستجوها به هیچ وجه منجر به کلیک کاربر نمیشوند. این موضوع به دلیل قطعههای برجستهای است که Google ایجاد میکند. یک قطعه برجسته یک کادر یا پاپ آپ خاص است که در طول جستجو نشان داده میشود و اطلاعاتی را بدون کلیک روی پیوند نمایش میدهد. ممکن است شامل نقشهها، سایر جستجوهای مرتبط، تعاریف یا فهرستها باشد.
این تکههای برجسته به خوانندگان اجازه میدهد بدون کلیک بر روی یک وبسایت، اطلاعاتی را دریافت کنند. اگرچه در ظاهر ممکن است برای سئو بد به نظر برسد که شما کلیکی دریافت نمیکنید! اما برای برندسازی در دراز مدت ارزشمند است.
اگر روی آگاهی از نام تجاری خود تمرکز دارید، میتوانید برای تکههای برجسته بهینه سازی کنید تا به افزایش آگاهی از برند کمک کنید و به مرجع قابل اعتمادی برای پاسخ تبدیل شوید. وقتی کسی به دنبال پاسخی میگردد و نام تجاری شما به راحتی آن را ارائه میدهد، به تحسین برند شما در ذهن او کمک میکند. و هنگامی که شما به طور مداوم منبع برتر برای قطعههای برجسته هستید، گوگل برند شما را بیشتر به عنوان یک منبع اطلاعاتی معرفی میکند.
چگونه آگاهی از برند را در سئو اندازه گیری کنیم؟
اندازه گیری آگاهی از برند یک چالش است. و چالش بعدی هنگام تجزیه و تحلیل میزان آگاهی از برند، و شناسایی میزان کمک سئو به آن است. به هر حال، برندها احتمالاً استراتژیهای بازاریابی دیگری نیز دارند که به برندسازی کمک میکنند. بنابراین باید از زمانی که بهینهسازیها را انجام میدهید، تأثیری که آنها بر آگاهی از برند میگذارند را کنترل کنید.
برای انجام این کار، میتوانید منابع زیر را اعمال کنید.
۱٫ جستجوهای برند
جستوجویهای برند، جستجوهایی هستند که شامل نام برند شما میشوند، یعنی از کلمات کلیدی برند استفاده میکنند.
کاربران معمولاً آن را برای به دست آوردن اطلاعات خاصتر در مورد نام تجاری شما، مانند آدرس، محصولات و قیمتها، یا صرفاً به عنوان میانبر برای دسترسی به وب سایت شما انجام میدهند. صرف نظر از هدف جستجو، جستجوهای برند نشان میدهد که برند شما در ذهن مردم است.
در گوگل آنالیتیکس، میتوانید فهرستی از کلمات کلیدی که ترافیک را افزایش میدهند و همینطور باعث رشد آن جستجوها هستند را شناسایی کنید و زیر نظر داشته باشید.
۲٫ ترافیک مستقیم
ترافیک مستقیم به معنای بازدیدکنندگانی است که با تایپ URL مستقیماً در نوار مرورگر یا از طریق یک نشانک ذخیره شده به سایت شما میآیند. و مانند جستجوی برند، ترافیک مستقیم نشان میدهد که کاربران برند شما را میشناسند.
گزارشهای ترافیک در گوگل آنالیتیکس نیز این اطلاعات را ارائه میدهد. همچنین مراقب رشد این معیار باشید.
۳٫ سهم ذهن و سهم صدا
سهم ذهن و سهم صدا شاخصهای سهم بازار هستند – اولین مورد در مورد یادآوری نام تجاری و دومی مربوط به دیده شدن بازار است. آنها قدرت برند شما را به ترتیب در رابطه با رقبا و در مکالمات مردم نشان میدهند.
سهم ذهن عموماً به تحقیقات بازار توسط شرکتهای تخصصی بستگی دارد. از سوی دیگر، نظارت بر سهم صدا در شبکههای اجتماعی، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، با ابزارهای نظارتی امکانپذیر است.
۴٫ تصورات کاربر از برند
اندازه گیری آگاهی از برند شامل دانستن ارزشها و ویژگیهایی است که کاربران را با آن مرتبط میکنند.
برای این کار، به عنوان مثال، میتوانید از Google Forms یا Typeform استفاده کنید. ابزار جالب دیگر HotJar است که به شما امکان میدهد فرمها را اضافه کنید و بازخورد بازدیدکنندگان را مستقیماً در سایت دریافت کنید.
جمعبندی
شما با قدرت سئو برای آگاهی از برند آشنا شدهاید. اگر فکر میکردید که بهینه سازی موتورهای جستجو فقط در مورد ترافیک مفید برای سایت است، الان میدانید که به برندسازی نیز کمک زیادی میکند. بنابراین سئو یکی از کاملترین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال است که میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا به اهداف بازاریابی مختلف دست پیدا کنید.
مشاوره برندینگ
به مشاوره برندینگ نیاز دارید؟ با تجربه و مهارت ۱۵ ساله کمک می کنم برندت به اوج برسه!