سئو محلی چیست؟

عمل بهینه سازی وب سایت برای یک منطقه خاص است. چنانچه یک کسب‌ و کار محلی را مدیریت می کنید، (مانند یک فروشگاه، رستوران یا آژانس) و قصد دارید صفحات وب شما برای جستجو های انجام شده توسط مخاطبان محلی…
سئوی محلی چیست؟
آنچه در این پست می خوانید

سئوی محلی چیست؟ یک وب سایت به شما این امکان را میده که کل جهان را هدف قرار یدید. برعکس، سئوی محلی (Local Seo)، بر رتبه بندی بالاتر در منطقه شما متمرکز است.به خصوص در حال حاضر، با توجه به همه گیری ویروس کرونا، مخاطبان بیشتر به صورت آنلاین نیاز های خود را رفع می کنند.

بنابراین اهمیت به سئوی محلی ارزش سرمایه ‌گذاری خواهد داشت. فعالیت آنلاین، شانس بقای کسب و کار شما را در این مواقع افزایش می دهد. در ادامه این مقاله، توضیحاتی درباره مفهوم سئوی محلی و نحوه کسب رتبه بالاتر در سئوی محلی به شما ارائه می دهم.

سئوی محلی یا Local Seo چیست؟

عمل بهینه سازی وب سایت برای یک منطقه خاص است. چنانچه یک کسب‌ و کار محلی را مدیریت می کنید، (مانند یک فروشگاه، رستوران یا آژانس) و قصد دارید صفحات وب شما برای جستجو های انجام شده توسط مخاطبان محلی رتبه‌ بندی شوند، باید سایت خود را برای سئوی محلی بهینه سازی کنید.

بهینه‌ سازی وب ‌سایت کسب ‌و کار محلی شما به منظور کسب اطمینان از این است که مخاطبان بتوانند به ‌صورت آنلاین و آفلاین به شما دسترسی داشته باشند. بنابراین بهتر است حضور آنلاین خود را برای منطقه خود، بهینه سازی کنید.

سئوی محلی چگونه کار می کند؟

چنانچه برای جستجو های محلی سایت خود را بهینه‌ سازی کنید از طریق انواع سیگنال‌ ها به گوگل اطلاع می دهید که کسب‌ و کار شما در یک منطقه خاص قرار دارد و باید توسط مشتریان آن منطقه یافت شود. در صورت داشتن آدرس مناسب در یک منطقه/شهر، بهینه‌ سازی بسیار آسان ‌تر صورت می گیرد.

این کار به شما این امکان را می‌ دهد که صفحات فرود محلی ایجاد کنید و به افراد کمک کنید فروشگاه شما را با کمک مکان یاب فروشگاه در وب ‌سایتتان پیدا کنند. یکی از مهمترین موارد، نشانه‌گذاری درست LocalBusiness Schema است. که به شما کمک می‌ کند گوگل را از کسب و کار محلی خود و نوع محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، آگاه سازید.

یکی از اولین کار هایی که باید انجام دهید این است که تمام جزئیات مرتبط را به حساب Google My Business اضافه کنید. علاوه بر آن، تلاش برای به دست آوردن لینک های مرتبط با عرصه فعالیت خود می تواند موثر باشد. استراتژی شبکه های اجتماعی محلی، نقل ‌قول‌ ها و حتی بروشور های چاپی به سئوی محلی کمک می‌کنند.

سئوی محلی چه تفاوتی با سئو دارد؟

شما می توانید سئوی محلی را به عنوان زیر شاخه ای از سئو بدانید. سئو بر کسب رتبه بالاتر برای جستجو های بدون نیاز به مولفه محلی تمرکز دارد. اما هدف سئو محلی، کسب رتبه بالا تر در منطقه ای خاص است.

2 3

سئوی محلی برای کسب و کار های کوچکتر که در سطح منطقه فعالیت می کنند حائز اهمیت است. در حالی که سئوی ملی بیشتر بر روی رتبه بندی در جستجو ها در سراسر کشور تمرکز دارد، سئوی محلی ظاهر شدن در SERP ها در یک مکان خاص را در اولویت قرار می دهد.

این استراتژی بر بازاریابی برند، محصولات و خدمات شما برای مشتریان و مشتریان محلی متکی است. بهینه‌ سازی سئوی محلی به معنای ترافیک وب‌ سایت، سرنخ‌ ها و تبدیل‌ های بیشتر است. زیرا این استراتژی بیشتر به محل زندگی مشتریان محلی شما مرتبط است.

به این استراتژی متمرکز، به عنوان راهی برای رقابت با برند های بزرگتر که منابع نا محدودی دارند، فکر کنید. علاوه بر این، مطابق مطالعات انجام شده، 34 درصد از کل ترافیک جستجو، محلی است. بدون سئوی محلی، کسب و کار شما ممکن است حجم قابل توجهی از ترافیک را از دست بدهد.

10 روش برای موفقیت در سئوی محلی

  1. یک حساب Google My Business ایجاد کنید

بهینه‌ سازی فهرست گوگل، مؤثر ترین راه برای کسب رتبه بالاتر در گوگل مپ و نیز دیده شدن در نتایج جستجوی محلی گوگل می باشد. اما به این منظور، به یک حساب گوگل مای بیزینس نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:  نحوه استفاده از تگ‌های HTML برای سئو

هنگامی که همه اطلاعات درخواستی را در داشبورد حساب خود ارائه کردید، همه آن اطلاعات به نمایه کسب‌ و کار شما اضافه می‌شود و در نتایج محلی جستجوی گوگل، پنل دانش جستجوی گوگل و گوگل مپ نشان داده می‌شود.

3 3

به منظور بهینه سازی کسب و کار خود در گوگل مراحل زیر را طی کنید:

  • یک حساب کاربری گوگل مای بیزینس بسازید و کسب و کار خود را تایید کنید
  • سعی کنید اطلاعات دقیق و به‌روزی ارائه دهید. این اطلاعات شامل لوگو، ساعات کار، روش‌ های پرداخت قابل قبول، محصول یا خدماتی که می‌ فروشید، و تعداد زیادی تصاویر که مشتریانتان را تشویق می کند تا کسب‌ و کارتان را به صورت آنلاین بررسی کنند، می باشد.
  • به نظرات مشتریان پاسخ دهید.
  • پست هایی حاوی اعلام محصولات، رویداد ها و پیشنهاد های ویژه را در نمایه کسب‌ و کار خود منتشر کنید.
  1. نظراتی از رضایت مشتریان دریافت کنید.

تشویق مشتریان به نوشتن نظرات مثبت برای کسب و کار شما، ضمن بهینه سازی شما در گوگل، سایر مشتریان محلی را  تشویق می کند که از شما خرید کنند. نظر سنجی بررسی مصرف‌ کنندگان محلی طبق بررسی های صورت گرفته، 85 درصد مشتریان به نظرات آنلاین به اندازه توصیه‌ های شخصی اعتقاد دارند.

نکاتی برای تشویق مشتریان به اظهار نظر وجود دارد:

  • درخواست بررسی حضوری پس از فروش،
  • ارسال یک ایمیل پس از خرید یا پیامکی از مشتریان برای نوشتن نظر، پاسخ به نظرات مثبت و منفی مشتریان
  1. برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید

جستجوی صوتی در سال‌ های آینده به سرعت رشد خواهد کرد. بنابراین، در سئوی محلی، بهینه‌ سازی نحوه پرسش افراد هنگام صحبت در دستگاه‌ ها، بر خلاف نحوه تایپ جستجو های خود، بسیار مهم است.

اساساً، مشتریان شما در مقایسه با جستجوی معمولی، هنگام انجام جستجوی صوتی، از کلمات کلیدی بلند تری استفاده می‌ کنند. به همین دلیل، شما همچنین باید سئوی محتوای خود را طوری تنظیم کنید که با لحن محاوره ای شباهت بیشتری داشته باشد. در نظر گرفتن نیت کاربر هنگام بهینه‌سازی صوت نیز بسیار مهم است. زیرا این جستجو ها اغلب زمانی انجام می‌شوند که کاربر به اطلاعات خاصی نیاز دارد.

  1. محتوا را بر اساس اخبار یا رویدادهای محلی ایجاد کنید

هیچ چیز مانند نوشتن محتوایی که مستقیماً درباره یک موضوع محلی صحبت می کند یا به یک موضوع محلی مربوط می شود، توجه مشتریان محلی را جلب نمی کند.

برخی از استراتژی ها عبارتند از:

  • نوشتن پست‌ ها پیرامون داستان‌ های خبری، فعالیت‌ ها یا رویداد های محلی
  • ایجاد ویدئو در مورد موسسات خیریه محلی یا دلایلی که کسب‌ و کار شما از آنها پشتیبانی می‌ کند.
  • اگر در بخش‌ های مختلف یک منطقه خدماتی ارائه می‌ دهید، صفحات وب مختص موقعیت مکانی را در وب‌ سایت خود با محتوای محلی با کیفیت بالا بنویسید.
  1. وب سایت خود را برای تلفن همراه بهینه سازی کنید

گرایش به استفاده از تلفن همراه سریع‌ تر از حد انتظار رخ داد.

ترافیک جستجو های محلی می تواند سود آور باشد. به طوری که 75٪ قابل توجه از همه جستجو های تلفن همراه که هدف محلی را نشان می دهند.

در واقع بازدید های آفلاین و درون فروشگاهی را در عرض 24 ساعت ایجاد می کنند. این تأیید می کند که باید وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید تا در سئوی محلی (و واقعاً برای دوره سئوی خوب) نقش داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای رسیدن به این هدف وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به سرعت بارگیری می شود
  • از فونت های بزرگتر استفاده کنید که خواندن آنها آسان است
  • تنها اطلاعات مورد نیاز را منتقل کنید (در صفحه تلفن همراه جایی برای اطلاعات زائد وجود ندارد!)
  • اطمینان از UI بصری برای UX عالی
  1. در کلمات کلیدی محلی دقت کنید، کلمات کلیدی شما باید با مشتریان محلی مرتبط باشد.

برنامه ‌ریز کلمه کلیدی گوگل به شما این امکان را می‌ دهد که جستجو های کلمات کلیدی را بر اساس مکان فیلتر کنید تا ایده‌ ای از عبارات جستجوی محبوب برای یک منطقه خاص داشته باشید. این کار به شما این امکان را می دهد که فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط محلی را برای هدف خاصی ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی مقاله چیست؟

از این کلمات می بایست در توضیحات متا محتوا، کپی و URL های سایت خود استفاده کنید. همچنین، سعی کنید در محتوای خود به نقاط مهم و نقاط مهم منطقه اشاره کنید.

  1. صفحه ای تحت عنوان «درباره ما» داشته باشید

این صفحات حداقل باید موارد زیر را ارائه دهند:

  • ساعت‌ های فعالیت فروشگاه
  • نام
  • آدرس و شماره تلفن
  • توضیحات شخصی‌ شده
  • گواهینامه‌ ها
  • تبلیغات
  • در دسترس بودن پارکینگ

چنانچه شعب مختلفی دارید، باید برای هر صفحه محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید.

8. از فهرست راهنمای کسب و کار آنلاین استفاده کنید

دایرکتوری های کسب و کار آنلاین، وب سایت هایی مانند Yelp، Foursquare، MapQuest و YellowPages هستند. نه تنها وارد کردن نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما در این فهرست ها به دیده شدن کمک می کند، بلکه سئوی محلی شما را نیز تقویت می کند.

فهرست شرکت شما باید شامل اصول زیر باشد:

  • نام
  • آدرس
  • شماره تلفن دقیق
  • یک بک لینک به وب‌ سایت شما
  • شرح کامل کسب‌ و کار شما
  1. بر روی سیگنال های لینک تمرکز کنید (بک لینک های با کیفیت بالا دریافت کنید)

سیگنال های لینک، بک لینک هایی هستند که به سایت شما اشاره می کنند. دریافت لینک برای تقویت سئوی محلی بسیار حیاتی است، اما نباید از اهمیت کیفیت چشم پوشی کرد.

چند نکته برای دریافت بک لینک با کیفیت بالا:

  • محتوای باکیفیت در سایت خود ایجاد کنید تا دیگران بخواهند به محتوای شما لینک بدهند.
  • وبلاگ مهمان در سایت‌ های معتبر دارای اعتبار دامنه بالا،
  • با تأثیرگذاران محلی در شبکه های اجتماعی یا از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید تا آنها را ترغیب کنید به شما پیوند دهند.
  • از سئو روز بک لینک دائمی و معتبر خریداری کنید.
  1. برای هر محصول/خدماتی که ارائه می دهید یک صفحه وب اختصاصی ایجاد کنید

در حالی که می‌ تواند وسوسه‌ انگیز باشد که همه محصولات یا خدمات خود را در یک صفحه بزرگ جمع کنید، از انجام این کار خودداری کنید. در عوض، یک صفحه را به هر محصول یا خدمات منحصر به فردی که ارائه می دهید اختصاص دهید. اگر همه چیز را در یک صفحه باشد، سئوی محلی شما چندان قدرتمند نخواهد بود.

چرا که موتور های جستجو تمایل دارند برند شما را به عنوان یک مرجع در یک منطقه خاص تلقی نکنند. این کار امکان رتبه بندی شما را کاهش می دهد. توجه داشته باشید که سئو به سرعت تغییر می کند.

هرگز نمی‌ دانید گوگل چه زمانی ویژگی‌ های جدیدی را در SERP‌ های خود برای جستجو های محلی معرفی می‌ کند. اما می‌ توانید روی این تغییرات حساب کنید، به همین دلیل ضروری است که همیشه در صدر سئوی محلی باشید. با اجرای این موارد عملی، مطمئن خواهید شد که کسب و کار شما نه تنها از جستجو های محلی سود آور بهره می برد، بلکه در هنگام معرفی ویژگی های جدید سئو، پایه محکمی خواهد داشت.

با سئوی محلی، بیشتر در صفحه نتایج جستجو دیده می‌شوید

با سئوی محلی اعتبار کسب و کار خود را افزایش می‌دهید، ترافیک ورودی برای لوکیشن‌های فیزیکی کسب و کار خود را افزایش خواهید داد

حامد مهدی زاده
حامد مهدی زاده
حامد مهدی زاده هستم، یکی از کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ در ایران. با بیش از 15 سال سابقه کار، هدفم این است که با استفاده از تجربیات و مهارت‌هایی که به دست آورده‌ام، اثری ماندگار در حوزه کاری خود بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *