جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بازاریابی مقاله چیست؟

بازاریابی مقاله چیست؟ استفاده از بازاریابی مقاله برای بهبود سئو و افزایش ترافیک
آنچه در این پست می خوانید

برای اینکه بتونین به کاربران بیشتر و ترافیک ارگانیک بیشتری دسترسی داشته باشین و بتونین یه نتیجه عالی رو در این زمینه برای وبسایتتون بدست بیارین: یسری مقالات عالی بنویسین، منتشر کنین و با مخاطباتون به اشتراک بذارین که شما با استفاده از راهکار هایی که حامد مهدی زاده از تجربیات خودش بهتون ارئه میده بتونین به یسری نتایج مناسب در زمینه سئو دست پیدا کنین.

به اشتراک گذاشتن یه نمونه از مراقبت محسوب میشه، مخصوصا وقتی که داریم از محتوا صحبت میکنیم. یه مقاله خوب میتونه براتون یه وبسایت بهتر و پر بازدید تر رو درست کنه و برای ماه ها یا حتی سال های زیادی باعث افزایش رتبه بندیتون در سراسر وب بشه. اما اگه بخواین یه مقاله عالی بنویسین که بتونه ترافیک ارگانیک وبسایتتون رو افزایش بده و همچنین دسترسیتون رو به کانال های مختلف گسترش بده…

باید چه اهدافی داشته باشین و چه مراحلی رو در طی کارتون دنبال کنین؟ در ادامه با من همراه باشین تا در این زمینه اطلاعات بیشتری رو در اختیارتون بذارم. در این مطلب میخوام به هنر استادانه بازاریابی مقاله بپردازم و از ایده پردازی درباره موضوع مورد نظرتون تا نوشتن محتواتون و همچنین تا زمان اشتراک گذاری اون مطلب با یسری استراتژی های بروز و هدفمند همراهتون هستم.

مطمئنا بازاریابی مقاله توسط برخی افراد مورد سوء استفاده قرار میگیره و ممکنه بعضیا به این موضوع فکر کنن که محتوای شما رو در وبسایت خودشون به اشتراک بذارن. ولی با همه این مواردی که بهتون گفتیم، اگه این کار رو به درستی و به طور کاملا صحیح بتونین انجام بدین و پیاده سازی کنین هنوزم این کارتون میتونه یه تکنیک بازاریابی محتوای قابل اعتماد و با دوام به شمار بیاد و من دقیقا میخوام روی همین موضوع تمرکز کنم و آموزش های مفید رو در این زمینه بهتون ارائه بدم.

بازاریابی مقاله یا Article marketing دقیقا چیه؟

بازاریابی مقاله یه زیر مجموعه از بازاریابی محتوا محسوب میشه که میتونه شامل نوشتن و انتشار دادن مقاله های مورد نظرتون در فضای اینترنت بشه. این مقاله هایی که بهشون اشاره کردیم معمولا برای تبلیغ یه کسب و کار بخصوص از طریق بک لینک هایی که درست کردین ایجاد شدن و برای درست کردن یه قدرت عالی و دیده شدن وبسایتتون نوشته میشن. این مقالات میتونن بازدید های وبسایتتون رو افزایش بدن و جایگاهتون رو در رتبه بندی های گوگل بهتر کنن.

چجوری بازاریابی مقاله میتونه به سئوی شما کمک کنه؟

بازاریابی مقاله شامل درست کردن یه محتوای ارزشمند و آموزنده برای خواننده هایی میشه که در فضای اینترنت دارن مطالبتون رو دنبال میکنن. وقتی که کاربراتون دارن دنبال یه موضوع بخصوص در اینترنت میگردن به صفحه هایی از وب هدایت میشن که رتبه برتر و جایگاه بهتری درباره اون موضوع مورد نظر داشته باشن…

این یعنی صاحبان وبسایت های مختلف میتونن محتوا های خودشون رو منتشر کنن و اونا رو برای موتور های جست و جو بهینه سازی کنن و در جست و جوی گوگل برای موضوعات مختلف بهینه سازی کنن. بنابراین شما هم میتونین با بازاریابی مقاله از این ویژگی های مفید برای کسب و کارتون استفاده کنین. اگه شما بتونین این بهینه سازی ها رو به درستی و بطور کامل برای وبسایتتون انجام بدین اون وقته که میتونین ده ها یا حتی هزاران کاربر رو با استفااده از مقالات مفیدتون به وبسایتتون هدایت کنین و یه کسب و کار عالی داشته باشین.

نحوه انجام بازاریابی مقاله

مزایای سئو در زمینه بازاریابی مقاله

بازاریابی مقاله یسری ویژگی مناسب رو در زمینه سئو بهتون ارائه میده که از جمله اونا میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • به وبسایتتون این امکان رو میده که برای یه طیف بزرگتری از کلمات کلیدی بهینه سازی های وبسایتتون رو انجام بدین.
  • اعتبار و اعتماد وبسایتتون رو در نظر کاربراتون افزایش میده.
  • ترافیک ارگانیک بیشتری رو از سمت موتور های جست و جو برای وبسایتتون بدست میارین.
  • کاربرای عادی خودتون رو به مشترک های وبسایتتون و یا به مشتریان خودتون تبدیل میکنه.
  • فرصت های زیادی رو در زمینه رتبه بندی در جست و جو های تصاویر و یا ویدئو ها براتون بوجود میاره.
  • از طریق پیوند های داخلی میتونه اختیارات رو به صفحه های دیگه شما هدایت کنه.
  • بک لینک های ارزشمند از وبسایت ها و وبلاگ های دیگه رو برای وبسایتتون بدست میارین.

آیا بازاریابی مقاله میتونه در کانال های دیگه هم کار کنه؟

بازاریابی مقاله فقط یه استراتژی برای سئو محسوب نمیشه بلکه میتونه بهتون این امکان رو بده که از طریق کانال ها و منابع دیگه هم برای خودتون یه ترافیک مناسب رو ایجاد کنین و بتونین بازدید های وبسایتتون رو افزایش بدین. مثلا اگه از بازاریابی مقاله به درستی استفاده کنین، میتونین ترافیک رو از شبکه های زیر هم به وبسایتتون هدایت کنین و از این مزیت هم بهره مند بشین:

  • فیس بوک
  • توییتر
  • لینکدین
  • یوتیوب
  • وبلاگ های دیگه
  • کمپین های ایمیل
  • کمپین های پولی

مزایایی که میتونین از بازاریابی مقاله ی چند کانالی بدست بیارین

اگه شما بتونین یه رویکرد چند کاناله رو برای درست کردن یه بازاریابی مقاله ی هوشمندانه داشته باشین اون وقته که میتونین به بهترین نتایج در میزان سود آوری خودتون برسین. اگه شما میخواین برای درست کردن یسری محتوا زمان و یا پول خودتون رو بذارین، پس بهتره از اون محتوا ها برای جذب بازدید کننده های خودتون از پلتفرم های مختلف استفاده کنین.

بازاریابی مقاله

اگه میخواین این موضوع رو در نظر بگیرین، در ادامه براتون یسری مزیت بازاریابی مقاله رو در پلتفرم های دیگه آوردیم تا شما بتونین بهتر باهاشون آشنا بشین:

  1. شما میتونین با این کارتون تعامل کاربراتون رو در پلتفرم هایی که به شبکه های اجتماعی ارتباط دارن مثل فیس بوک و توییتر افزایش بدین و به نتایج بهتری در زمینه کسب و کارتون برسین.
  2. شما میتونین ترافیک ارگانیک رو از وبسایت های دیگه با استفاده از این ابزار ها به وبسایت خودتون ارجاع بدین و افزایش ترافیک سایت بیشتری داشته باشین.
  3. شما میتونین با این روش مقالاتتون رو در یسری وبسایت های شخص ثالث دیگه با مخاطباتون به اشتراک بذارین.
  4. شما میتونین فرصت های بیشتری برای تبدیل بازدید کننده های خودتون به مشتریان واقعی داشته باشین و سود آوری کسب و کارتون رو با این روش افزایش بدین.

چجوری باید یه مقاله عالی بنویسیم، اون رو منتشر کنیم و با کاربرامون به اشتراک بذاریم؟

وقتی بازاریابی مقاله میتونه براتون یه کار ساده تر به حساب بیاد که یه فرایند درست کنین و اون فرایند متناسب با کسب و کارتون و کاربران مورد نظرتون باشه. با این کاره که بازاریابی مقاله میتونه به یه موضوع پر فایده برای کسب و کارتون تبدیل بشه. این روندی که براتون میخوایم توضیح بدیم، ممکنه از یه وبسایت به وبسایت دیگه تفاوت هایی داشته باشه ولی روند کلی اون در همه وبسایت ها تقریبا یکسانه و در ادامه به بررسی مراحل اون میپردازم:

بیشتر بخوانید:  نحوه استفاده از تگ‌های HTML برای سئو

موضوع خودتون رو انتخاب کنین

با استفاده از بارش فکری یسری موضوع رو که میتونه برای مخاطباتون جذاب باشه انتخاب کنین و سعی کنین این موضوعات از یه گستردگی مناسبی برخوردار باشن. اگه یه وبلاگ نویس و یا یه صاحب کسب و کار هستین، اگه فقط به خودتون یه فرصت مناسب برای فکر کردن درباره موضوع مورد نظرتون بدین.

مطمئنن باشین که با این کارتون میتونین به موضوعات جذاب و مناسب برای کاربراتون دست پیدا کنین. مثلا اگه شما یه طراح گرافیک هستین، میتونین با خودتون تصور کنین که مخاطبان هدفتون بیشتر روی چه موضوعاتی تمرکز کردن و کدوم موارد میتونن برای کسب و کارتون مفید تر باشن.

برای نمونه، ممکنه اونا بخوان بدونن که:

  • -بهترین ابزار برای طراحی گرافیک چه ابزاریه؟
  • -چجوری میتونن یه لوگو مناسب برای خودشون درست کنن؟
  • -چه فونت هایی برای آگهی های تجاریشون بهتره؟
  • -هزینه یه طراحی گرافیکی حدودا چقدره؟
  • -بهترین طرح های امسال کدوم مواردن؟

و با توجه به مواردی که بهتون گفتیم، همیشه سعی کنین وقتی به موضوعات مرتبط با کسب و کارتون فکر میکنین. یسری موضوع جامع تر و کامل تر رو برای خودتون در نظر بگیرین تا بتونین به بهترین وجه به مخاطبان خودتون توجه کنین.

بعد از اینکه همه این کار ها رو انجام دادین، اون وقته که میتونین به سمت مرحله بعدی حرکت کنین که مرحله بعدی شامل محدود کردن ایده های خودتون با تحقیقات کلمات کلیدیتون میشه. همچنین بهتره بدونین که نرم افزار Answer the Publicx یه ابزار مفید و رایگانه که میتونین ازش برای ارائه ایده های خودتون استفاده کنین.

تحقیقات کلمات کلیدی خودتون رو انجام بدین

اگه شما بتونین یسری موضوع جذاب رو برای مقالات خودتون ارائه بدین، میتونه بهتون در این زمینه کمک های زیادی برسونه. اما اگه بتونین اون مقالات رو با یسری کلمه جست و جوی پر بازدید بنویسین، اون وقته که میتونین به بهترین نتایج مورد نظرتون دست پیدا کنین. در هر صورت، همونجوری که خودتون میدونین اگه کسی دنبال اون موضوع مورد نظرتون نباشه، پس نوشتن مقاله براتون چه فایده هایی میتونه داشته باشه؟

البته بهتره در این زمینه بدونین که ابزار های تحقیق کلمات کلیدی مثل Semrush هستن که میتونن بهتون کمک کنن که یه طیف گسترده از موضوعات رو جست و جو کنین و بتونین متوجه بشین که کدوم کلمات کلیدی حجم جست و جوی بالاتری داشتن. بنابراین از همون کلمات برای مقالاتتون استفاده کنین و میزان بازدید بیشتری رو برای وبسایتتون ایجاد کنین.

این حجم جست و جویی که این نرم افزار ها میتونن بهتون ارائه بدن، به راحتی میتونه بهتون بگه که آیا نوشتن درباره اون موضوع ارزشش رو داره یا نه و اگه ارزشش رو داشت اون وقته که باید دست به کار بشین و اون مقاله رو بنویسین و با این روش میتونین متوجه میزان ارزش اون موضوع برای سئو بشین.

یه عامل دیگه ای که شما باید حتما اون رو در موضوعات مورد نظرتون در نظر بگیرین سطح رقابته. مثلا ممکنه یه کلمه کلیدی با حجم جست و جوی بالا پیدا کنین ولی برای وبسایتتون خیلی رقابتی باشه. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مناسب و صحیحی در محتواهای خودتون استفاده کنین.

در صورتی که دیدین یه کلمه کلیدی خیلی رقابتیه، بهتره یه کلمه کلیدی دیگه رو که رقابت کمتری داره مورد هدف خودتون قرار بدین و در گذر زمان سعی کنین کلمات کلیدی پر رقابت تر رو برای وبسایتتون انتخاب کنین.

یه پیش نویس برای مقاله خودتون بنویسین

نوشتن مقالتون بسته به تجربه خودتون میتونه بهترین و یا شاید پیچیده ترین بخش براتون به حساب بیاد. البته شما یه گزینه ای که دارین اینه که یه نویسنده سئو استخدام کنین که مطمئن بشین محتواتون آموزنده و تا حد ممکن بهینه باشه ولی با همه اینا، مطمئنا خودتون هم میتونین یه مقاله بنویسین.

اگه از مسیر DIY استفاده میکنین، من به شدت بهتون روش هرم معکوس رو توصیه میکنم که این روش یه ساختار ساده برای نوشتن یه مقاله سئو از ابتدا تا انتها محسوب میشه و میتونه بهتون کمک های زیادی برسونه. این روش همچنین میتونه بهتون کمک کنه که یه پیشروی عالی داشته باشین و برای کاربرای خودتون یه محتوای با کیفیت بنویسین که واقعا از خوندنش لذت ببرن.

محتوای خودتون رو تا حد امکان بهینه کنین

در این مرحله، شما باید محتوای خودتون رو با توجه به بهترین شیوه هایی که در سئو وجود داره بهینه سازی کنین و کیفیت اون رو بالاتر ببرین. این موضوع شامل یسری عوامل میشه که در ادامه اونا رو براتون آوردم:

  1. یه برچسب عنوان مناسب و بهینه شده برای کلمات کلیدی خودتون بنویسین.
  2. در این بخش باید از یسری توصیحات متای توصیفی هم استفاده کنین.
  3. یه عنوان جذاب H1 برای محتواتون اضافه کنین.
  4. از سرفصل های مختصر H2 و H3 در کارتون استفاده کنین.
  5. در بدنه مطلبتون از مطالب مناسب استفاده کنین.
  6. لینک های داخلی و خارجی رو به کارتون اضافه کنین.
  7. از یه ساختار URL بهینه شده بهره ببرین.

اگه شما بتونین همه موارد بالا رو به عنوان موارد تیک زده شده در بیارین از نظر سئو داخلی به تنظیم مقالتون برای موفقیتتون در مسیر پیش رو کمک زیادی کردین و اینجوری باعث میشین که رتبه بندی بالاتری داشته باشین و ترافیک زیادی از گوگل رو به سمت وبسایتتون جذب کنین.

رسانه رو به کار خودتون اضافه کنین

وقتیکه یه بخش عمده از مقاله ی مورد نظرتون رو داشته باشین، این موضوع به معنی اینه که وقت خلاق تر شدنتون رسیده و باید با یه خلاقیت بیشتر به محتواتون نگاه کنین.

الان میتونین برای جذب کاربراتون، اضافه کردن ارزش مقالتون و همچنین بهبود شانستون برای رتبه بندی در جست و جوی تصویر و ویدئو، به مقاله ی خودتون رسانه رو هم اضافه کنین و از مزیت های اون برای کسب و کارتون بهره ببرین. یسری رسانه هم براتون مثال میزنیم که شما میتونین ازشون در مقالتون استفاده کنین:

  • ویدئو هایی که قبلا ضبط شدن.
  • عکس های اصلی.
  • تصاویر استوک.
  • گیف ها.
  • طرح های گرافیکی.
  • فایل های پی دی اف.
  • نظرسنجی ها.
  • ابزار های دیجیتال.
  • اینفوگرافیک ها.
  • یه استراتژی به اشتراک گذاشتن برای خودتون درست کنین
بیشتر بخوانید:  معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

قبل از اینکه مقاله خودتون رو انتشار بدین، به همه اون کانال هایی که میتونین مطلبتون رو در اونا به اشتراک بذارین هم فکر کنین با این کارتون میتونین دسترسی خودتون رو افزایش بدین. در واقع خیلی از پلتفرم های CMS هستن که با قرار دادن یسری نماد اشتراک گذاری اجتماعی در زمان انتشار مقالات مختلف این کار رو انجام میدن و همچنین به طور مشابه یسری ابزار شخص ثالث مثل Buffer هم وجود دارن.

که بهتون کمک میکنن تا بتونین مقاله خودتون رو به صورت خودکار در فیس بوک، توییتر و خیلی مکان دیگه برای مخاطباتون به اشتراک بذارین و از فواید این کارتون هم بهره مند بشین. آموزش ارسال سریع مطالب سایت در شبکه های اجتماعی رو در سئو روز بخونید. بنابراین همیشه یادتون باشه که چه به صورت خودکار و چه به صورت دستی، همیشه مقاله خودتون رو به صورت کاملا گسترده به اشتراک بذارین تا بتونین به کاربران بیشتری دسترسی داشته باشین و نتایج بهتری رو برای وبسایتتون بدست بیارین.

کاری کنین که مقالتون دارایی های قابل پیوند رو هم شامل بشه. یکی از مهم ترین ارکانی که در سئو وجود دارن، بک لینک ها هستن. بک لینک ها میتونن قدرت رو به سمت وبسایتتون هدایت کنن و کاری کنن که قدرت وبسایتتون افزایش پیدا کنه. این کار هم اساسا باعث این موضوع میشه که موتور های جست و جو بتونن به وبسایتتون به عنوان یه وبسایت معتبر و مطمئن، اعتماد بیشتری داشته باشن و اون رو در جایگاه های بهتری نمایش بدن.

اضافه کردن اون مواردی که دارایی های قابل پیوند نامیده میشن به مقالتون میتونه به جذب کردن دوباره لینک ها به وبسایتتون کمک های زیادی برسونه. بعضی از این منابعی که قابلیت پیوند رو دارن میتونن شامل فیلم ها، اینفوگرافیک ها، ابزار های رایگان، راهنمای منابع، تصاویر و یسری موارد دیگه باشن.

دوباره محتوا های خودتون رو منتشر کنین!

اینکه شما یه مطلب رو در وبسایت خودتون انتشار بدین یه موضوعه، و ارسال کردن اون در وبسایت های دیگه یه موضوع جدا محسوب میشه. بنابراین ممکنه مجبور باشین موضوعتون رو به ناشران دیگه هم ارائه بدین تا بتونین دسترسی خودتون رو افزایش بدین.

HARO یه پلتفرم رایگانه که مبتنی بر اشتراک محسوب میشه. در این ابزار میتونین فرصت هایی رو برای انتشار مطالبتون در وبسایت های دیگه پیدا کنین. ناشران در این ابزار میتونن محتوای شما رو برای انتشار در وبسایت های دیگه قبول کنن و شما هم با این کارتون یه دسترسی گسترده تر رو بدست میارین و به سودآوری بیشتری میرسین.

Capture

یه گزینه دیگه هم براتون وجود داره و اونم اینه که مستقیما با وبسایت های صنعتی تماس بگیرین تا بتونین ازشون یسری فرصت رو در زمینه ارسال مقالاتتون به عنوان مهمان رو بدست بیارین و اگه اونا این پیشنهادتون رو قبول کنن، این مورد میتونه یه فرصت عالی برای انتشار محتواتون باشه که میتونه باعث افزایش سودآوری خودتون بشه و ترافیک ارگانیک بیشتری رو برای وبسایتتون بدست میارین.

در نهایت هم یسری وبسایت های وبلاگ نویسی مثل Medium.com هم هستن که میتونن بهتون این امکان رو بدن که محتوای خودتون رو به صورت کاملا رایگان منتشر کنین. این پلتفرم و موارد دیگه مثل اون میتونن بهتون کمک کنن که یه دید بیشتر رو برای مقاله خودتون درست کنین و بتونین بدون هزینه های اضافی پست خودتون رو در اینترنت گسترش بدین.

تعامل و پیگیری رو به مقالتون اضافه کنین

خوب، الان که مقالتون رو در اینترنت منتشر کردین باید دقیقا چه کار هایی رو انجام بدین؟ بجای اینکه صبر کنین و کم شدن ترافیک مقالتون رو ببینین… میتونین با برقرار کردن یه تعامل خوب با مشتریاتون در هنگامی که اونا دارن با محتواتون ارتباط برقرار میکنن، میتونین سود بازاریابی خودتون رو دو برابر کنین و به نتایج بهتری دست پیدا کنین.

برای این موارد هم یسری مثال آوردم تا شما بتونین بهتر باهاشون آشنا بشین:

  1. پاسخ به نظرات مخاطباتون در فیس بوک.
  2. پاسخ به نظرات پست وبلاگتون.
  3. لایک کردن و نظر دادن درباره اشتراگ گذاری های مجدد در توییتر.
  4. هدف گذاری مجدد کاربراتون با استفاده کردن از تبلیغات فیس بوک.
  5. پیگیری مشترکین جدیدتون در لیست ایمیل های خودتون.
  6. جواب دادن به اونایی که به کمپین های ایمیلیتون جواب میدن.

و نکته مهمی که در این زمینه وجود داره اینه که نباید بذارین مقالتون در اینترنت از بین بره و مخاطباتون دیگه بهش توجه نکنن. بلکه شما باید محتواتون رو بار ها و بار ها به اشتراک بذارین و به مقاله خودتون یه زندگی دوباره بدین. با همین روش میتونین ترافیک عالی محتواتون رو در طی ماه ها و یا حتی سال های زیادی حفظ کنین و همیشه در مسیر پیشرفت قرار داشته باشین. بازاریابی مقاله باید حتما به عنوان یه بخش مهم از استراتژی های محتواتون در نظر گرفته بشه.

هر پست از وبلاگتون باید یه فرصت برای جذب ترافیک، مشترکینتون و مشتریان بیشتر و از یه طیف گسترده تر سیستم عامل ها باشه و هرگز نباید اجازه بدین که وبلاگتون قدیمی بشه و از بین بره و یه نکته حرفه ای دیگه هم وجود داره و اونم اینه که شما بهتره از مخاطباتون بپرسین که به چه مواردی علاقه دارن و اونا رو در آینده به مطالب وبسایتتون اضافه کنین و میتونین با استفاده از همین نظرات مخاطباتون یه لیست از موضوعات مفید بسازین و برای نوشتن مقالات آینده ی خودتون ازشون استفاده کنین.

من در این مقاله سعی کردم بهترین روش های ایجاد مقاله رو براتون توضیح بدم تا شما بتونین بهترین نتایج رو در زمینه بازاریابی محتوا بدست بیارین بنابراین از این نکات در نوشتن مقالاتتون استفاده کنین تا بتونین به بهترین نتایج دست پیدا کنین.

مشاوره و خدمات تولید محتوای اصولی

مشاوره و خدمات برای تولید محتوا با رعایت اصول سئو برای مقالات شما با استفاده از UX Writing و کپی رایتینگ با بالاترین کیفیت ممکن.

حامد مهدی زاده
حامد مهدی زاده
حامد مهدی زاده هستم، یکی از کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ در ایران. با بیش از 15 سال سابقه کار، هدفم این است که با استفاده از تجربیات و مهارت‌هایی که به دست آورده‌ام، اثری ماندگار در حوزه کاری خود بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *